dekentje of dekbedje

A

Anoniem

Guest
ik vroeg me eigenlijk af vanaf welke leeftijd je kan overstappen naar een dekbed.
Merel ligt onder een dekentje, niets mis mee natuurlijk, maar zijn er al meiden die een dekbed gebruiken voor hun kleine?   (nou ja kleine...ze groeien veeeels te hard)

groetjes Elise

't gaat idd veeeels te snel.
Vorig jaar rond deze tijd wist ik nog niet eens wat "kort opmaken" was en nu ben ik het al bijna weer vergeten!

Over de wintermaanden heb ik wel een dekbedje gebruikt. Nu slaapt Julian afwisselend in een dun of een wat dikker slaapzakje (die ook al bijna weer te kort zijn, grrr!).
Dekbedje mocht eigenlijk nog niet, maar dat kreeg ik er strakker in dan een dekentje en lakentje.
Julian woelt best veel en met een slaapzakje komt hij niet bloot te liggen, wel zo handig!

Hoi hoi

Ik heb een beetje van allebei...
Ik heb een dekentje in een dekbedovertrek.
Gaat hartstikke goed, en je hebt geen geklooi met lakens..
Ik heb geen idee wanneer je ze onder een dekbed kan gaan leggen... Maar ja, ik ga dat nu ook niet meer doen. Het bevalt me prima zo.

Liefs Annet

Ik heb toevallig gisteren nog ergens gelezen dat een dekbedje tot de leeftijd van 2 jaar niet 'mag' in verband met de warmte. Hier kunnen de kleintjes hun warmte niet kwijt. Daar stond bij dat een dekbedje net zo warm voor hen is als 4 dekentjes.
Tja, dus Wieteke ligt gewoon onder een dekentje (nu wel een van katoen voor de zomermaanden).

Groetjes,
Geeske mv Wieteke

Terug
Bovenaan