Dekentje(s)

A

Anoniem

Guest
Há ladies,

volgens mij werkt het forum weer redelijk.
Even een vraagje aan jullie; op de lijst van de kraamzorg staat dat je wollen dekentjes of katoenen moet hebben.
Nu heb ik voor beide bedjes heerlijke katoenen onderlakentjes, maar in de dekentjes zit wel een beetje polyesther verwerkt. Ze zijn namelijk van fleece gemaakt.
Zou dat heel erg zijn??????
Wat mij opviel trouwens is het prijsverschil tussen de dekentjes.
Ik heb deze dan bij Ikea en Leenbakker vandaan voor rond de 15- 20 euro.
Bij de Prenatal kosten ze tussen de 40 en 80 euro?! Zelfde kleur en zelfde afmeting.

Nou goed, hoor van jullie, doeg!

Als er polyester in zit zweet het erg snel en het ademt niet goed. Wollen of katoenen dekentjes ademen wel, is ook ivm wiegendood beter.

groetjes Mariska

hoi hoi
ik gebruik helemaal geen dekens maar een dekbedje.
ze zeggen dat de kasn op wiegedood dan groter is maar ze veranderen het elke keer weer.
toen ik beviel van mijn oudste moest het een dekbedje zijn en moest ze op de zij liggen.
nu 11jaar later moet het een deken zijn en moeten ze op de rug slapen.
nou vindt ik op de rug liggen pas echt gevaarlijk omdat ze nog zo klein zijn en als ze dan spuggen loopt het terug het keeltje in.ik persoonlijk luister niet echt naar die adviezen en ga gewoon op mijn gevoel af.ze weten namelijk nog steeds niet wat nou de oorzaak is van wiegedood,en daarom proberen ze van alles.
liefs sil

Hello,

nou ik krijg van mijn buuf een heerlijk slaapzakje (trappelzak) voor in de winter als het goed is.. Dus dat is sowieso een goede oplossing!
Verder zijn mijn man en ik allebei allergisch voor wol.
Alles in het bedje is van katoen, behalve 1 overslag deken.
Gelukkig is het andere dekentje  wel van 100% katoen.
Vind het wel een gedoe, want zelfs ons dekbed daar zit polyesther in verwerkt.
Nooit geweten, want zelf kan ik eigenlijk helemaal niet tegen polyesther kleding.

Goed, bedankt voor de tips!

Groetjes!

hoi

'die van mij zijn van  wol/ katoen en dubbel dus ik kan er altijd 1 afhalen,en ik heb een heel dun fleece dekentje van w th pooh erboven op voor de sier zeg maar,en katoenen lakens,en hoeslakens katoen en ik heb ook een paar dunne badstoffen voor de winter.dit had ik alllemaal nog van de eerste dus alles is goedgekeurd.en idd je kan altijd een slaapzakje aandoen als ze beginnen bloot te trappen. gr wendy 35,6

Terug
Bovenaan