dekentje

hmimes

New member
ik heb een katoen dekentje wat eigenlijk niet voor een wieg is maar voor de ledikant .
Dus als ik de wieg opmaak dan hem ik veel deken onder de matras en is ook nog dubbel gevouwen , ik heb hem wel eens met hoofdje aan de top van de ledikant gevonden . Denk dat dat komt omdat hij dus zakt omdat matras dan schuin ligt ??
Ook heb ik handdoek onder hoofdsteun vanaf begin ivm spugen . Matras is nu redelijk recht . Hoe doen jullie dat ? Ik durf de handoek nog niet weg te halen onder hoofdsteun , spuugt niet meer maar voor mondjes is het wel handig . 1 Keer in de avond keihard huilen ik rennen naar boven bij persen hard gespuugt via neus zo zielig hij ook geschrokken pfffffffffffff . Zo moeilijk .
Welke deken hebben jullie ?
 
Ik heb een duo deken.
Logan ligt ook regelmatig boven in zijn bed maar die duwt zichzelf omhoog.
Ligt dan ook slag gedraaid.
Verder heb ik ook hydrofieleluier onder zijn hoofdje is gewoon makkelijk hoef je niet bij spugen iedere keer (hoes)lakens te verschonen.
Ow ja Logan ligt s'morgens dus boven in bed maar zijn deken zit nog steeds strak haha
 
Sinds hij in de dikke slaapzak met mouwen ligt helemaal geen dekens meer. Lekker handig!! Mijn oudste ooit op d'r kop onder de dekens gevonden... maar toen was ze wel 1 of 2 maanden ouder hoor...Toch erg gek als je het kamertje binnen komt en je ziet geen baby in het bedje....
 
Zoë heeft ook n keer half met haar hoofd onder de deken gelegen....schrok me rot.
Ik heb een duodeken, gebruik nog steeds 1 deel ondanks dat ze in n slaapzak ligt. Ze heeft een heel koud kamertje en volgens mij vind ze het ook wel fijn om een beetje strak in haar bedje te liggen.
 
ik hem me kleine ook een keer onder dekentje gevonden ben nog steeds getraumatiseerd echt zo erg . Zou lieftst alles vastmaken met veiligheids spelden . Wat is een duodeken , en waar heb je slaapzak vandaan ? Ik had eentje van prenatal met er was eens erop maar de mouwen ik krijg zijn armen niet erin niet normaal had eigenlijk terug moeten brengen .
 
Met een duodeken ben ik niet bekend. Slaapzak heb ik ongeveer twee weken geleden bij de hema gehaald. Een witte met doorgestikte vierkantjes, lekker dik en zacht maat 68-80. Mouwen zijn wel wat lang maar rol ik een beetje op. Past precies goed bij de nek.
Wanneer heb je die slaapzak gehaald, anders zou ik er alsnog mee terug gaan......
 
Julia heeft een Koeka wafel & teddystof deken in haar wieg, die is heerlijk warm in de winter, natuurlijk ook een lakentje en ze ligt in een rompertje in haar inbakerzak. Ze zal niet lang meer in haar wieg passen, dit is de laatste maand denk ik.

Haar ledikant staat al klaar, met dezelfde deken maar dan in ledikant formaat, en voor de lente/zomer heb ik een deken van bamoe & katoen, heerlijk zacht en vocht- en warmteregulerend. Zelf heb ik hele mooie lakentjes gemaakt, en daar komt ze onder in de inbakerzak en later slaapzak...
 
Tess heeft 2 babydekens in een dekbedovertrekje en daarover een gehaakte deken/sprei. ze slaapt nog niet in een slaapzak oid, gewoon in dr kleertjes. als ze meer zou bewegen zou ik haar ook in een slaapzak leggen, maar ze ligt superstil!
 
Terug
Bovenaan