Dekentjes en lakentjes dilemma

Hoi,

Ik heb hier echt een HEEL GROOT dilemma ;-) Eigenlijk vind ik het al suf dat dit bericht uberhaupt post, maar ik word er echt gek van.

Ik moet nog wat lakentjes en dekentjes voor zowel in de wieg als in het ledikant. Ik heb op een gegeven moment 1 wiegdeken + laken en 1 ledikantdeken + laken gekocht bij de Prenatal om in ieder geval iets te hebben. Redelijk basis, en dan zou ik tijdens mijn verlof lekker eens rondkijken naar wat apartere, schattige lakentjes en dekentjes.

Nu is het dus zover dat ik denk: ik moet nog dekentjes en lakentjes! Ik heb tijdens mijn vakantie in Engeland nog een mooie katoenen deken gekocht die in het ledikant past, dus ik denk dat als ik daar nog 1 laken bij koop, ik voorlopig genoeg heb, aangezien de baby toch eerst in de wieg gaat.

Dan heb ik de wieg van mijn zus geleend en ze heeft daarbij nog 1 dekentje + 3 lakentjes gedaan. Dus in totaal heb ik nu 2 wiegdekens en 4 lakens. Maar, dat van haar is natuurlijk al gebruikt en verwassen, dus dat zie ik meer als 'reserve'. En ik heb zelf dus een redelijk standaardset gekocht.

Plus dat ik ook nog wat voor in de kinderwagen nodig heb (reiswieg). Net mijn moeder gebeld, die adviseert om 2 sets voor de wieg te hebben en 2 sets voor de wandelwagen. Dat betekent nog 2 dekentjes en eigenlijk nog wel 3 lakentjes, aangezien die van mijn zus echt minder mooi zijn inmiddels.

En dan wil ik nog een leuke, aparte hoes voor het aankleedkussen + nog 1 bijpassende badcape. Zodat je een beetje een sfeer op de babykamer kan neerzetten zeg maar.

Ik vind Cottonbaby een ontzettend leuk merk, en je hebt Koeka, ook erg schattig. Maar die prijzen! Toen ik net in een webshop had aangeklikt wat ik wel wilde hebben, zat ik ruim over de 200 euro en dat vind ik echt wel een beetje te gek! Ik vind het niet erg om er wat meer aan uit te geven, maar dit vond ik wel erg veel. Maar ik wil ook niet alleen maar 'standaard' spulletjes van de HEMA/Prenatal, etc. Hoezeer ik ook vind dat daar niks mis mee is.

Andere optie is basislakentjes kopen en zelf pimpen met lintjes en kantjes, etc. Maar daar heb ik dus niet heel veel puf meer voor....

Nou snappen jullie mijn dilemma? Ik wil dus heeeeel graag tips van andere leuke sites/merken voor lakentjes/dekentjes die iets betaalbaarder zijn. Please help me out!

x

Hoi Blossom,

ken je de serie Lief en Stoer? de website is : www.liefwinkel.nl
daar heb je veel leuke dingen die best wel betaalbaar zijn maar niet zo standaard als de HEMA.
ik heb hier niks van maar een collega van mij zei het pas een keer en zat er net weer aan te denken dus ben ik even gaan googlen. staan erg leuke dingen op!
succes!

Liefs, Christien

Ik heb gewoon dekentjes van prenatal(2 voor de wieg)en 1 kinderwagen.en daarbij heb ik leuke fleurige lakentjes gekocht.vind de rest ook gewoon erg duur!en idd het merk lief is ook heel erg leuk.maar weer wel wat duurder dan hema en prenatal.is maar net ook wat je er voor over hebt en wat je kunt missen.
liefs jootje

Ik heb zo'n zelfde soort dillemma gehad.En dan ook vooral hoeveel ik van alles moet kopen en wat. Want het schijnt dat sommige baby's veel beter slapen in een slaakzakje, tja dan heb je geen deken en lakentjes nodig. Maar hoe weet ik nou van te voren wat voor baby mijn baby is! En ik heb ook geen zin om alles dubbel te kopen en dan de helft niet te gebruiken.

Ik heb daarom gewoon mn spul bij de hema gekocht. Want daar is het goedkoop, maar wel van goede kwaliteit.
Ik heb daar 1 mooie witte gebreide deken vandaan, die is voor een ledikant (wij hebben geen wieg).
We krijgen een meisje, dus heb ik bij de Hema die lakentjes met de bloemetjes/hartjes gehaald en met hetzelfde motiefje ook een hoes voor het aankleedkussen.
En 1 slaapzakje van de Hema, die witte van badstof. Ik heb gehoord dat die erg fijn is en veilig.
En na een tijdje weet ik wel of ik meer dekens/lakens of slaapzakjes nodig heb. Kan ik die nog mooi vragen in de kraamtijd.Of lekker zelf kopen als ik na mijn kraamtijd weer kan shoppen.

Ik wordt soms ook echt gek van mezelf hoe druk ik bezig kan zijn met dit soort dingen. Zal wel horen bij de laatste loodjes.
En ik kan me niet voorstellen dat ik me druk maak of ik wel de juiste spullen heb als de Uk eenmaal is geboren. Maar ja, ik zou me nu wel wat rustiger willen voelen.
Zo heb ik gisteravond laat opnieuw de commode ingepakt, omdat ik me grote zorgen maakte of de indeling wel handig was. Goed dat manlief me maar naar bed heeft gesleept, onder een licht bezorgd gemopper "zucht nesteldrang"...

Sterkte met je inkopen, je baby is vast blij met wat je koopt!

Hey,

Als je niet meer zelf aan de slag wil, en toch iets origineels wilt: Als je in je omgeving om je heen kijkt, zijn er vast bedrijven waarbij je zelf iets kunt laten borduren... Aangezien dat vaak met zo'n machine gaat, is dat nog best snel klaar ook. Misschien een idee?
En oude spulletjes: Ik heb lakensetje van mijn moeder gekregen: Heeft zij geborduurd toen ze zwanger was van mij, en hebben al mijn broertjes en zusjes onder geslapen. Prachtig! Ligt al klaar :)

Liefs,

T

Ach ja, het is ook maar relatief he! Ik bedoel, hoe belangrijk zijn lakentjes en dekentjes nou eigenlijk? Ik denk dat ik voor in de wieg 1 wat duurder setje koop en dan lekker wat bijhaal bij de HEMA. Lijkt me een mooi compromis!

Heb net een checklist voor mijn man gemaakt van wat hij moet weten/regelen rondom de geboorte. Hebben jullie dat ook gedaan? Voel me wel een controlfreak zo hoor, maar ik ken hem en weet dat hij dan nu zegt: ja is goed, weet ik allemaal. En straks als het zover is dan komt ie braaf ieder dingetje aan me vragen. Heb dan liever dat ie iets achter de hand heeft waar hij op terug kan vallen... hahaha...

hey Blossom,

heb je deze site al eens bekeken:http://www.bulbby.com/nl/shop/textiel-met-naam/lakentjemetlogo.html

Je kunt heel veel verschillende logo's/printjes/tekstjes/kleuren gebruiken en de prijzen voor een lakentje vind ik erg ok.

Ik heb nu 2 lakentje voor ledikantje en 1 voor wieg en kijk straks even of ik nog nodig heb, zo ja dan ga ik waarschijnlijk op deze site creabea spelen.

succes!

gr. Tilly

hey Blossom,

heb je deze site al eens bekeken:http://www.bulbby.com/nl/shop/textiel-met-naam/lakentjemetlogo.html

Je kunt heel veel verschillende logo's/printjes/tekstjes/kleuren gebruiken en de prijzen voor een lakentje vind ik erg ok.

Ik heb nu 2 lakentje voor ledikantje en 1 voor wieg en kijk straks even of ik nog nodig heb, zo ja dan ga ik waarschijnlijk op deze site creabea spelen.

succes!

gr. Tilly

Terug
Bovenaan