Dekentjes

Hallo,

Ik ben op dit moment 30 weken zwanger en nog bezig met wat spulletjes kopen voor ons kleintje. Nu weet ik niet zo goed waar ik allemaal op moet letten bij het kopen van een dekentje..
Hoe dik moet het dekentje zijn? Vulling ja/nee? Wat te doen met de verschillende seizoenen?
Ons kleintje wordt half november verwacht dus dan gaan we de koude tijd in en wil ik niet dat het te koud is.
Heb wel leuke dekentjes gezien (hand gemaakt) waar je kan kiezen uit boven en onder stof en je kunt aangeven of er wel of geen vulling (60 grams) in moet. Valt daarnaast ook nog wel mee in prijs maar twijfel dus of ik niet gewoon een deken van bijvoorbeeld Jollein moet kopen.
Sorry voor het lange verhaal maar heeft er iemand tips?

Hoi,
Wij hebben een duodeken van de prenatal gekocht, deze maak je dmv klittenband aan elkaar. En wij gebruiken overtrekjes ipv losse lakentjes met een dekentje dus net als een grote mensen bed maar ipv een dekbedje een dekentje in de overtrek. Ik vind dat persoonlijk makkelijker met opmaken van t ledikantje maar dat is natuurlijk net wat je handiger vind.

Hoi,
Ik ben tevreden en over mijn wollen dekentje van Greenchoice (bio wol, geen foute verfstoffen). Gewoon ouderwets lakentje met dekentje. Wol is warm in de winter en koel in de zomer (al gebruik ik in de zomer meestal geen dekentje). 
Kijk ook even op "veiligslapen.nl" (of zoiets). Daar staan duidelijke tips over het gebruik van dekentjes enzo.
Groetjes

Ik heb voor het ledikantje een dik dekentje van jollein (wol) hij was voor nu te warm maar als zo de winter eraan komt lekker warm. In de wieg heb ik nu 2 dunne dekentjes met een lakentje van de zeeman. Ideaal ?

Terug
Bovenaan