Demi Luna en ....... wie helpt?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Onze twee dochtertjes heten Demi en Luna. Nu ben ik zwanger van ons derde kindje. We vinden Nova heel leuk voor een meisje en Levi voor een jongentje. Maar er zijn zoveel mooie namen. Wie helpt ons nog aan een mooie meisjes of jongensnaam die bestaat uit 4 letters!!!!!! Geen klassieke namen daar houden we niet zo van.Een beetje modern of gewaagd!!!!!

Groetjessssssssssssssssss

hallo!
Tja ik vind je eigen suggesties leuk! Als je toch nog andere opties wilt voor namen met 4 letters...
-Loïs,
-Aron,
-mijn dochter heet Lior maar dat vind je waarschijnlijk niets (iedereen zegt altijd 'hoe???', haha, mijn man komt uit Israel en Lior betekend 'mijn licht' maar dat terzijde).
-Sven,
-Anna (hoewel dat weer niet erg modern is),
-Boaz,
-Libi,
-Ella (vind ik erg mooi),
-Brit,
-Noah,
dat is op het moment alles wat ik kan verzinnen! Hoop dat je er wat aan hebt!!
Liefs Stephanie

Hoi Stephanie,

Grappig dat jij al twee namen noemt, die een achternichtje en achterneefje van mij hebben: Lior en Boaz, ik vind het ook mooie namen! Mijn nichtje is getrouwd met een man uit Israel...

Ik heb zelf nog wat moeite met een mooie, bijzondere korte jongensnaam, misschien kan jij mij nog helpen... of iemand anders?

Groetjes, Michele

Hoi,

Moeilijk he namen kiezen! Nu hebben wij daar ook moeite mee dus we zijn zeker niet de enige, mijn man en ik zijn allebei joods en willen als het een jongentje is het een joodse voornaam geven, als het een meisje is geven we haar (net als onze dochter Isabelle als 2e naam een joodse naam zij heeft als 2e naam Aviva wat lente betekend)

Nu hadden wij voor een jongen ook Levi in gedachten maar dat is met onze achternaam erbij wel heel erg joods! Dus helaas valt die af. Verder vinden wij Aron erg mooi en Max(maar dat is een moderne naam en heeft 3 letters en valt voor jullie  af) Mijn 2ling neefjes heten Noam en Boaz wat liefde en kracht betekenen.

Voor een meisje's naam  is het bij ons helemaal ruzie in huis! Alles wat ik mooi vind, vind mijn man lelijk en andersom! Daar hebben we het laatste woord nog niet over gesproken. Heel misschien horen we dinsdag wat het geslacht gaat worden, we weten niet of we het wel willen weten....en dan kunnen we misschien verder ruzieen. En anders....in April komt ons kindje en dan zullen we er uit moeten zijn!!

veel sterkte met het zoeken van een naam

groetjes Odette

Hoi,

Lang geleden dat ik hier nog eens geweest ben.

Ik hou ook van korte namen. Mijn 2 zoontjes noemen Robbe en Giel.

Als het dit keer een meisje is zijn de volgende namen in de running: Mira en Lena
Voor een jongen: Kobe, Wout, Ward

Telkens namen met maar 4 letters.

groetjes,
Kirsten

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik heb al een paar namen gezien die ik eerder ook al heel mooi vond. Boaz bijvoorbeeld. Mijn vriend vind het maar niks! Ik denk dat ik hem maar een tijdje moet laten wennen aan de naam (hihi) Lior vind ik ook heel erg mooi! Maar dat lijkt voor ons iets te veel op Luna. Tja het  blijft gewoon moeilijk. Ik zag  gisteren ook ergens de naam Milo staan. Dat vind ik ook wel heel apart. Ik moet nog eens op zoeken wat die naam betekent. Als er nog meer mensen  suggesties hebben  hoor ik het graag!!!  

Betekenis van Milo

Naam:

Milo

Geslacht:

M

Verwijzing:

miles miel

Omschrijving:

Variant van Miel of Engelse naam, in dat geval een oude vorm van Miles.

Herkomst:

Engels

Aantal:

5 jongens
Milo is een jongensnaam, deze naam is de afgelopen 12 maanden 5 keer verstrekt in nederland aan een jongen.
Wij hebben deze naam bovenaan ons lijstje als jongensnaam!

Sannes
27 weken

hoihoi,

Hier misschien nog een suggestie. Mika. Zo heet mijn zoontje. Wij vonden het een lieve en stoere naam tegelijk. En je hoort hem niet zo vaak en dat vind ik toch ook wel fijn.

Groetjes Rianne        
12w1d

Terug
Bovenaan