Denk dat mijn meisje last heeft van maagzuur.

Hallo allemaal,

Al een paar dagen heeft Amaya huilbuien en dan zo erg dat ze uit het niets ineens begint te gillen. Ze trekt dan ook een vies gezicht je hoort haar dan slikken en smakken.
Al een paar keer viel het me op dat als ik haar neerlegde dat het dan erger leek te worden.
Ze is dan ook ontroostbaar. Als ik haar rechtop hou in de draagdoek gaat het beter en valt ze ook rustig in slaap, maar bij het neerleggen valt ze soms in slaap en na 10 min word ze huilend wakker. Soms spuugt ze dan ook en het ruikt verschrikkelijk zuur.
Soms gebeurd dit 3 uur na de voeding nog.
Ga zo maar ff de ha bellen want vermoed dat ze last heeft van zure oprispingen, en dat doet natuurlijk zeer. Vind het zo zielig, de ontlasting gaat ook nog niet goed daar krijgt ze dagelijks lactulose voor. En nu weer dit!
Iemand met ervaring??

Grtjs mar

Hey Mar,

Wij hadden dat laatst ook met Vince. Een hele nacht met hem op en neer gelopen van 12 tot bijna 6 uur! Wij hadden het idee dat hij te veel had gegeten toen.. Ben benieuwd wat je HA zegt..

Het is vooral zielig om te zien en je kan zo weinig doen.. Bij je houden en knuffelen..

X

Hey Mar!

Ja helaas hier ervaring:-(
Klinkt heel erg als verborgen reflux.
Finn (en onze oudste Roan) hebben daar ook last van.
Ik zou zeker de huisarts bellen, en vragen om medicijnen. Finn is begonnen met losec toen motilium en nu heeft hij een combinatie van motilium en ranitidine (zantac).
Dit lijkt aardig aan te slaan.
Je kan ook Johannes broodpitmeel bij de voeding geven hierdoor wordt het dikker en komt het minder makkelijk omhoog. Ook boeken onder de poten van het bed zodat het bed schuin staat. En na de voeding Amaya een half rechtop houden.
Veel succes en ik hoop dat het snel beter gaat.

Liefs Danielle

Hier ook helaas, is erg zielig als ze zo hard huilen/gillen. En je kan niks anders doen dan ze omhoog houden. Wij gebruiken een klein beetje JHBPM (anders krijgt ze last van de ontlasting) en we hebben haar bedje omhoog staan. Wij mogen volgende week maandag naar de kinderarts.
Veel succes en hopen dat het snel beter wordt!

Terug
Bovenaan