denk jij.......

nog wel eens terug aan je bevalling??

er gaat voor mij geen dag voorbij zonder dat ik eraan denk.
natuurlijk denk ik dan vooral aan de blijdschap toen ik alicia eindelijk in mijn armen had. maar vaak denk ik ook aan dat ik bang was het niet te kunnen redden. sommige zeggen dat ik het los moet laten want het is toch duidelijk wel gelukt. maar dat krijg ik gewoon niet voor elkaar. het is gewoon zo erg dat als ik er alleen al aan denk ik tranen in mijn ogen krijg. natuurlijk ben ik ook wel trots op mijzelf omdat ik geen pijnstilling heb gehad en geen verdoving bij het hechten. en dat ik de volgende dag al tegen de pijn in gewoon op een stoel ging zitten.
ik krijg het gewoon niet uit mijn hoofd en dat doet me gewoon erg pijn. mijn vriend vraagt elke keer wat er is maar ik durf het hem gewoon niet te vertellen. ik schaam me ervoor dat ik het niet uit mijn hoofd krijg. het is ook allemaal zo snel gegaan. die 4 kleine uurtjes die wel 4 lange jaren leken.

Meid,
Je kunt het je vriend toch wel gewoon vertellen??
Een bevalling is ook een hele ervaring. Die je niet zomaar vergeet... en van horen en zeggen heb ik dat je het nooooit zal vergeten. en het je altijd zal herrinneren als de dag van gisteren.
Ik denk er praktisch nooit aan. Zo nu en dan praten we er es ff over met vriendinnen.. maar verder weinig. ik vind dat ik een topprestatie heb geleverd... net als alle andere moeders die een kindje op de wereld hebben gezet...
Probeer het wel zo goed mogelijk te verwerken en een plaatsje te geven.. Dat kan gebeuren door er met martin gewoon over te praten...
Rustig aan.... en het komt goed!
Ondanks dat je bang was dat het niet ging... heb je het toch wel mooi gedaan! wees er trots op!

ik praat er af en toe nog over meer omdat er zo veel miss ging en.praten helpt om te verwerken bij mij..
en vooral weer vertroueen te krijgen in me zelf en me lichaam voor het geval dat er een 2de komt

O ja hoor, ik denk daar ook nog aan!
Zeker na de eerste bevalling heb ik dat heel erg gehad!
Mijn laatste bevalling was echt horror, maar daar heb ik eigenlijk met niemand over gepraat.
Ik zou wel zeker met je vriend praten, die snapt (voor zover dat kan voor een man) dat echt wel en het gaat erom dat hij weet hoeveel het je nog bezig houd!
Een bevalling is super heftig (kan zijn igg) en daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor!!!!

Ik vond het een geweldige fantastische mooie ervaring die bevalling (van 5 uurtjes). Ik denk er iedere dag nog aan en zou het zo opnieuw willen doen. En dat meen ik!

ik zou mijn bevalling ook best opnieuw willen doen hoor! geen probleem. ik heb 4 uur aan een stuk een weeën storm gehad met geen minuutje pauze.. maar toch ik zou hem zo over doen.

kelly gewoon over praten hoor meid, is heel normaal dat je er zo mee bezig bent hoor, mijn 2e bevalling ws heel heftig en heb die nu egenlijk pas na 6 jaar pas verwerkt maar dat kwam omdat ik er maar niet over wilde praten en nu ik bij psych loop vanwege pstanale depressie toch maar eens gedaan nou dat heeft echt opgelucht.

denk dat praten wel helpt bij de verwerking
mij zaten er ook en aantal dingen na de hand dwars daar heb ik overgepraat en van me afgeschreven als een soord brief naar me zelf.

Terug
Bovenaan