Depressie of toch hormonen?

<p>Lieve mama's,</p><p>Ik wil even iets van mijn hart af en vragen of jullie misschien tips of ervaring mee hebben</p><p>Ik heb een dochtertje van bijna 5 maanden ze is een schat van een baby huilt weinig en slaapt goed door , ik had allang een kinderwens en in juli ben ik eindelijk mama geworden. :)</p><p style="text-align: left;">Maar nu voel ik me sins een paar weken een beetje " leeg " van binnen voel me elke dag verdrietig en ben snel geprikkeld , en weet niet waar dit vandaan komt .ook voel ik mezelf heel anders als voor de zwangerschap ik was heel spontaan en hield van een grapje, dit alles is helemaal weg :( Erg vervelend en durf er met niemand over te praten want ik hou zoveel van mijn dochter en ben blij dat ik haar mama ben.  Ik stop dit gevoel allang weg maar begin me toch af te vragen of dit nog door de hormonen kan komen of dat ik me echt zorgen moet maken en misschien de huisarts in moet schakelen heeft iemand hier ervaring mee ?</p><p>Dankjewel alvast :)</p>

Huisarts inschakelen kan nooit kwaad. Ik heb in september al aan de bel getrokken en er is vorige week een postnatale depressie vastgesteld.  Mijn dochter is nu 3 maanden oud. 

Los van het feit of het depressie of hormonen of wat anders is.  is het misschien al we fijn om het er met iemand over hebben dus ik zou in ieder geval je huisarts benaderen dat je met deze gevoelens loopt. 

Misschien een depressie, misschien ook niet, maar aan de bel trekken bij de huisarts kan nooit kwaad. Misschien dat een paar gesprekken met de praktijkondersteuner al heel fijn voor je zijn. 
Het kan natuurlijk ook zijn dat je je wat minder voelt door de hormonen in je lichaam (9 maanden op, 9 maanden af) en gewoon nog erg moet wennen aan je nieuwe leven als mama. Dat ervaarde ik zelf zo althans. 

Terug
Bovenaan