Depressie tijdens zwangerschap

Zoals het onderwerp al doet vermoeden, heb ik last van depressieve gevoelens. Ik herken de gevoelens van na de geboorte van onze eerste. De huisarts schrijft antidepressivum voor maar eigenlijk wil ik deze niet innemen. Heeft iemand ervaring met deze gevoelens en/of het slikken van antidepressivum. Andere tips zijn ook meer dan welkom. Alvast bedankt!

Ik ben ook heel lang depressief geweest, zo'n 3 jaar... Is begonnen na dat mn ouders lieten merken dat ze gingen scheiden. In die tijd ben ik ook zwanger geraakt van ons zoontje en ben ik verslaafd geweest aan cannabis..

Devano is toen geboren en toen was ik ook heel bang dat hem iets zou over komen of mezelf en nog meer angst gevoelens..
Ik ben toen ook naar de huisarts geweest en die heeft mij door verwezen naar de GGD.
Daar heb ik zo'n 5 keer met 4 verschillende mensen gepraat maar dat was niks, ik wilde 1 persoon en niet 4 verschillende.
Ook heb ik antidepresiva gekregen, dat heb ik 2 weken geslikt en toen ben ik ermee gestopt (omdat mn depressie alleen maar erger werd, dat zijn weer bijverschijnselen van die pillen)
Daarna heeft het een tijd stil gelegen.

Toen ben ik weer naar mn huisarts gegaan en die vertelde dat er een psycholoog was begonnen in hert dorp, dus ik daar naar toe (met verwijsbrief van huisarts) en heb ik daar een jaar gelopen, 1x per week, en afgelopen kerst ben ik daar voor het laast geweest.. In deze tijd ben ik ook gestopt met cannabis (blowen)

Het gaat nu redelijk goed maar is nog steeds wel moeilijk, maar ik probeer dingen te blijven doen.. Dan blijft het ook wel goed gaan.

Ik zou ook echt naar je huisarts gaan, want allen met antidepresiva kom je er niet vanaf...
Heel veel sterkte en succes!!

Groetjes D

Lieve Fleur,