Depressie tijdens zwangerschap

Zoals het onderwerp al doet vermoeden, heb ik last van depressieve gevoelens. Ik herken de gevoelens van na de geboorte van onze eerste. De huisarts schrijft antidepressivum voor maar eigenlijk wil ik deze niet innemen. Heeft iemand ervaring met deze gevoelens en/of het slikken van antidepressivum. Andere tips zijn ook meer dan welkom. Alvast bedankt!

Ik ben ook heel lang depressief geweest, zo'n 3 jaar... Is begonnen na dat mn ouders lieten merken dat ze gingen scheiden. In die tijd ben ik ook zwanger geraakt van ons zoontje en ben ik verslaafd geweest aan cannabis..

Devano is toen geboren en toen was ik ook heel bang dat hem iets zou over komen of mezelf en nog meer angst gevoelens..
Ik ben toen ook naar de huisarts geweest en die heeft mij door verwezen naar de GGD.
Daar heb ik zo'n 5 keer met 4 verschillende mensen gepraat maar dat was niks, ik wilde 1 persoon en niet 4 verschillende.
Ook heb ik antidepresiva gekregen, dat heb ik 2 weken geslikt en toen ben ik ermee gestopt (omdat mn depressie alleen maar erger werd, dat zijn weer bijverschijnselen van die pillen)
Daarna heeft het een tijd stil gelegen.

Toen ben ik weer naar mn huisarts gegaan en die vertelde dat er een psycholoog was begonnen in hert dorp, dus ik daar naar toe (met verwijsbrief van huisarts) en heb ik daar een jaar gelopen, 1x per week, en afgelopen kerst ben ik daar voor het laast geweest.. In deze tijd ben ik ook gestopt met cannabis (blowen)

Het gaat nu redelijk goed maar is nog steeds wel moeilijk, maar ik probeer dingen te blijven doen.. Dan blijft het ook wel goed gaan.

Ik zou ook echt naar je huisarts gaan, want allen met antidepresiva kom je er niet vanaf...
Heel veel sterkte en succes!!

Groetjes D

Lieve Fleur,

hier iemand die ook ad heeft geslikt tijdens haar zwangerschap. Ik ben hierin heel goed begeleid, en ook ik wilde het liever niet, maar uiteindelijk heeft het toch rust gebracht en heeft het me goed geholpen. Kijk eens op de site poppoli.nl, daar is veel info te vinden, en je vk heeft vast ook wel info.

Hopelijk voel je je snel beter,

Liefs van Rina

Lieve Fleur, ik herken precies wat je schrijft, ik ben ook heel lang depressief geweest i.c.m anorexia en dat is allemaal nog steeds niet weg.
Nu 25 weken zwanger en heb nu last van een depressie gecombineerd met paniek aanvallen. Ik ben onzettend bang dat er wat met de baby gebeurt en niet goed zal gaan, al is daar totaal geen reden voor, alle echo's waren goed., het groeit goed en ik ben nog jong( 26) dus dat scheelt ook.
Ik ga bevallen op de POP poli in het Lucas Andreas in Amsterdam, want men is toch bang dat ik in een behoorlijke depressie zal schieten na de bevalling en ben daar zelf ook bang voor en dat ik weer heel erg eetgestoord gedrag ga vertonen.
Nu heb ik dat redelijk onder controle omdat ik niet wil dat de baby iets tekort komt.
Ik slik AD en een iets tegen de angst en mag met deze pillen ook BV geven, dus dat is fijn.
Voor vragen ; laat me weten!
Liefs Anne Jet

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mezelf een 'laatste kans' gegeven om zonder medicijnen op de been te blijven. Dit in overleg met de arts. De komende weken ben ik thuis van mijn werk om wat reserve op te bouwen. Ik wandel me suf en slaap ook veel. Daarnaast schrijf ik elke dag op hoe ik me voel en wat ik gedaan heb om me beter te voelen. Ik geef mezelf ook een cijfer. Ik merk dat het begint te werken en vanochtend is al een voorzichtige 7.

Jullie ook allemaal veel succes in jullie zwangerschap. Gelukkig weten we waarvoor we het doen.

Lfs Fleur

Hai Fleur,

Tijdens m;n 2e zwangerschap nu 1,5 jaar geleden, ben ik heel depressief geweest, had m'n antidepressiva afgebouwd van 150 naar 25 mg, maar dit moest ik tijdens m'n zwangerschap weer opbouwen naar 75 om mezelf nog op de been te kunnen houden, heb ook gesprekken gevoerd met een psych. verpleegkundige van de ggz, een schat van een vrouw. Heb ook veel gewandeld, dat hielp. Na de zwangerschap verdween mijn depressie al heel snel, tot mijn grote geluk. Nu ben ik onverwacht weer zwanger en voel me nu wel goed, heb de antidepressiva afgebouwd naar 25 mg en daar red ik het nu mee. Mijn tweede zoontje moest na de bevalling wel 3 dagen in het ziekenhuis blijven, voor alle zekerheid, maar had een apgarscore van 9/10 en vertoonde gelukkig geen ontwenningsverschijnselen en ontwikkelt zich ook prima, het is een makkelijk, lief kind. Hoe gaat het nu met jou?, ik hoop dat het nog steeds een beetje beter gaat. Er is ook een website, die heette toen: geenrozewolk, daar had ik ook wat steun aan. Als je het intikt op google, vind je het vast wel. Sterkte en groetjes.

Terug
Bovenaan