depressief geweest en graag zwanger willen worden??

A

Anoniem

Guest
Ha meiden,

Ik heb net in de topic van 20 oktober NOD al iets geschreven over dat ik depressief ben geweest. Zijn er hier meer die depressief zijn geweest en graag zwanger willen worden? Hebben jullie al een kindje? Of wordt het de eerste?
Bij ons zou het de tweede worden. Zelf ben ik vrij stabiel nu, en ik merk dat het me goed doet dat ik moet voor het kindje, opstaan, aankleden, zorgen, eten enz...

Hoe kijken jullie daar tegenaan? Kies je nu juist wel of niet om zwanger te worden? En waarom?

Ik kijk uit naar jullie reacties...

Groetjes J 26 ( inmiddels 29)

Hallo,

Wij zijn ook bezig met een tweede kindje. Ik ben al vanaf mijn puberteit  licht depressief maar na de bevalling van mijn 1e kindje is het heel snel bergafwaarts gegaan. Heb een dik jaar AD geslikt en sinds een paar maanden afgebouwd omdat we graag een 2e willen.
Ik heb nog zeker mij slechte weken (andere mensen dagen) maar het is nog altijd niet zo erg als voorheen. Na de bevalling van mij 2e ga ik weer beginnen met AD.

wat moedig van je dat je nu al bent gestopt en dat je al weet dat je weer gaat beginnen met AD. Ikzelf ben al meer dan 2 jaar zonder AD en het gaat op en neer. Ben je niet bang dat je door de hormoon schommelingen meer depressief zou worden of na de bevalling?
Als ik zoiets van anderen hoor, dan denk ik steeds, bij mij valt het nog wel mee, maar als je middenin een depressieve week of weken zit dan denk ik dat niet helaas...

Succes met zwanger worden en sterkte met je depressieve momenten...

J 26

Ik heb een jaar gelden een hele moeilijke periode gehad en ik heb een tijdje medicijnen geslikt(Zyprexa) De artsen dachten dat ik manisch depressief was maar zle fwilde ik het niet geloven. Het gaat nu gelukkig al een hele tijd goed maar ik ben wel bang dat ik tijdens of na een zwangerschap misschien weer last krijg van een depressie. Ik hoop dat we snel zwanger zullen zijn en dat we geen last meer krijgen van depressies.

Groetjes Evelien

Hoi,

Ik ben anderhalf jaar geleden bevallen van ons eerste kindje (dochter) en heb na de bevalling een postnatale depressie gekregen.Het eerste half jaar was ik een zombie en voelde ik niets, ook geen moedergevoelens. Gelukkig is het daarna langzaamaan beter gegaan.Inmiddels zijn we ruim een half jaar bezig voor de tweede. Het doet me goed om weer aan de toekomst te denken, maar ik maak me ook zorgen: zal ik weer depressief worden? Ga ik van dit kind meer genieten dan van mijn eerste?
Gelukkig heb ik gesprekken gehad met een goede psychotherapeute waar ik ook weer terecht kan tijdens of kort na een volgende zwangerschap (preventief). Ik neem aan dat jij ook in behandeling bent of bent geweest bij een psycholoog ofzo.Dus bespreek het daar en maak een soort noodplan.Daarnaast is het mogeljk om tijdelijk hormonen voorgeschreven te krijgen via de huisarts om zo de hormoonschommelingen op te vangen. Misschien geldt dit ook wel voor een normale depressie.Het verschil tussen een normale depressie en een postpartum depressie is eigenlijk alleen gelegen in het begin van de klachten. Hier zou je met je huisarts over kunnen spreken voordat je bevalt.
Hopelijk heb je hier iets aan.In ieder geval een goed teken dat je weer moed hebt voor de toekomst!

Liefs

Hoi,

Ik heb na de geboorte van mijn zoontje vorig jaar een PND gekregen, eerst sukkelde ik maar een beetje door omdat ik dacht dat het bij het ontzwangeren hoorde. Op een gegeven moment voelde ik me zo slecht dat ik huilend bij de HA heb gezeten, gelukkig had hij begrip voor mijn situatie en heb ik Efexor gekregen, eerst was ik echt straalmisselijk van die pillen maar langzaam ging het beter. Bij het consultatiebureau zeiden ze ook meid waarom heb je dat nooit verteld dat je je zo slecht voelde maar ja je gaat het niet van de daken roepen dat je giga slecht voelt als je net een prachtige gezonde baby hebt gekregen vooral omdat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is! Nu ben ik sinds 2 maanden gestopt omdat we graag een 2e kindje willen, ik ben er nog lang niet hoor maar vanwege mijn leeftijd (35 jaar) heb ik een beetje haast, als ik weer zwanger mag raken ga ik direct in overleg met de HA weer aan de Efexor want dat zal me veel ellende besparen in de kraamtijd en de periode erna!

Veel succes met alles,

Puk

Terug
Bovenaan