<p>Hallo andere mama's, </p><p>Ik vroeg mij af of er andere dames zijn die dit herkennen. Ik ben nu 39.5 weken zwanger. Ik heb een zwangerschap achter de rug die medisch ongecompliceerd is, maar qua kwalen echt pittig. De lijst met fysieke klachten is lang, en ik heb zo ongeveer alles uit de boekjes geprobeerd om klachten te verminderen. </p><p>De afgelopen 3 weken merk ik dat ik vooral mentaal het erg zwaar heb. Veel huilbuien, duistere gevoelens en gedachten, voel me soms echt somber en heb nergens zin in. Of voel me juist super gefrustreerd dat ik niks meer kan. Ik lig hele dagen op de bank (als mijn kindje op de opvang is). Ik heb enorm betrokken vriend/familie/vrienden, ze doen echt alles voor me. En toch voel ik me enorm eenzaam en ook voel ik me alsof ik faal, naar mijn omgeving, mijn dochter, mijn eigen lijf en naar mijn aanstaande baby. Voel steeds minder connectie met de baby en alleen maar de wens dat de zwangerschap stopt. </p><p>Zijn dit nou echt gewoon de zware laatste loodjes of is er meer aan de hand? </p>