Depressief tijdens Zwangerschap:(

Helloo (aanstaande) mama's

Ik heb anderhalf jaar een abortus gedaan met tegenzin en ben daar zowel lichamelijk als geestelijke klachten over gehad (hartkloppingen hyperventilatie kortademing somber zijn en negatieve gedachtes).

Heb me in me eentje me zelf een beetje omhoog kunnen trekken het lukte prima soms had ik dan wel een uurtje of 2 op een dag dat ik weer somber voelde.

Nu ben ik 9 weekjes zwanger was de eerste paar dagen wel happy en daarna leek het alsof ik van een rots afben gevallen ik besef niejj echt dat ik zwanger ben heb weer echt vreselijke negatieve gedachtes ( niejj dat ik me zelf aan wil doen ) maar ben juist bang dat er wat gebeurt .
Vooral toen een goeie vriendin van mij 26 dec onverwachts was overleden toen trok ik het niejj meer.
Ik lach met moeite heb weer last van me hart en kortademig. Ik baal dat deze zwangerschap niejj net me eerste was toen had ik geen last was zoo vrolijk vond niks erg omdat ik toch aan me kleine dacht die elke dag bij me was , maar deze geniet ik echt niejj van :(
En heb ook echt geen zin in sex of dat me vriend me aanraakt dan heb ik zo een vies of slecht gevoel ofzow en daar baal ik echt van want we houden super veel van elkaar.

Heeft 1 van jullie lieve (aanstaande) mama's dit ooit mee gemaakt en hebben jullie advies of weten jullie misschien wat er met me aan de hand is want word er gek van :( hartstikke bedankt alvast groetjes Babiejj
 
Ook moet ik zeggen dat ik echt oververmoeid ben nauwlijks op kan staan of zin heb om iets te doen voel me heel slapjes en denk vaak als dit allemaal wel nut heeft ben 20 was een sportiefe actieve vrolijke meid en nu lijk ik wel een oma van 80 ben echt onzeker damess wil graag alles uitjanken maar zelfs die kracht heb ik niejj :(

Aub helpp ik wil zoo graag van me zwangerschap genieten !!! Xx
 
Mijn tip zou zijn, ga naar je huisarts en vraag of je kan worden doorverwezen naar bijvoorbeeld een eerstelijns psycholoog. Hier kan je je verhaal doen en behandelding krijgen tegen de somberheid en angstklachten. Eventueel kan ook je verloskundige je op weg helpen naar de juiste professional ( als je daar beter contact mee hebt dan met je huisarts)
Blijf er in ieder geval niet alleen mee rondlopen!
Sterkte en succes!
 
Zou ook even gaan praten met je huisarts. Die kan je vast wel doorverwijzen.
En net als mama van Finn zegt niet te lang mee rond lopen.
Sterkte!
 
Hey meid, ik heb t zelfde gehad met mijn zwager afgelopen oktober. Je mag me evt. Mailen... Een echte oplossing is er niet. Het is ook de combi met je hormonen. Praten helpt echt heel.goed. Ook met je partner. Alles vertellen...

Succes meid... Liefs kim

Kimmetje278@hotmail.com
 
Heey

Ook ik heb er helaas ervaring mee, ik ben 5 jr geleden depressief geweest en ervoor behandeld.Ik ben de hele zwangerschap al erg ziek, veel overgeven, ziekenhuis gelegen, nergens zin in.. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, ik heb me meteen laten doorverwijzen naar een eerstelijns psygoloog, hier heb ik wel baat bij, verwacht geen wonderen, het gaat stap voor stap een zoals Kim zegt, blijf praten, dat is zoo belangrijk, vooral met je partner en neem iemand in vertrouwen tegen wie je ook eens flink kan klagen... ik weet dat dat echt heel lastig is, maar het kan wel opluchten
Heel veel sterkte meid, hopelijk voel je je snel beter, weet dat je niet de enige bent!

Liefs Daisy
 
Ik heb 2 jaar geleden een zware burnout/depressie gehad.Veel klachten die jij nu hebt, heb ik ook gehad. Na het afbouwen van mijn ad, ben ik vrij snel zwanger geworden en door de hormonen viel ik al heel snel terug in een oud patroon. Gelukkig herkende ik dit en heb ik vrij snel weer aan de bel getrokken bij mijn therapeut. Bij mij zorgde de misselijkheid er ook voor dat ik me zo ellendig voelde, waardoor ik ging twijfelen of het nu aan de zwangerschap lag of dat ik misschien toch echt een terugval had. Inmiddels weet ik dat het voor een heel groot deel aan de zw ligt. Mijn advies zou zijn: trek aan de bel bij de ha en laat je doorsturen. Ook al is het preventief, een zw moet een mooie periode in je leven zijn. Heel veel sterkte met alles!
 
Zwangerschaps depresie.. Geloof me, ik ben 12 dagen geleden bevallen, na mijn bevalling was alles over! ook ik wilde niks met mn vriend doen, en had nergens zin in, zelfs niet met mn eerste kindje, ik was super depresief.. nu is mijn babytje geboren, en we zijn helenmaal in de wolken! nog eff volhouden meid. Liefs mamakimmie
 
Terug
Bovenaan