depressief zijn in je zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben moeder van een dochter van 2,5 jaar. Nu ben ik zwanger van mijn 2e kindje. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap erg depressief geweest terwijl ik dat nog nooit ben geweest. Na de  bevalling is dat over gegaan. Nu ben ik bang dat ik weer zo'n zwangerschap tegemoet ga en dat kan ik niet gebruiken. Toen ik depressief was kon niks mij schelen en nu heb ik wel mijn dochter waar ik voor moet zorgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou het graag willen weten!

Alvast bedankt voor reacties.

Groeten Suzan

Hoi Suzan,
Ik heb er geen ervaring mee tijdens maar wel na de zwangerschap. Ik zou even een afspraak maken met je huisarts. Misschien zijn er wel bepaalde therapieen of medicijnen die je tijdens de zwangerschap kunt nemen om een depressie te voorkomen. Ik zou er zeker niet zelf rond mee blijven lopen.
Succes!
Groetjes Suzan

Ik ben in mijn eerste zwangerschap ook depressief geweest. Dit kan gebeuren onder invloed van de hormonen. Ik had er vooral last van in het tweede trimester. Inmiddels ben ik 16 weken  en valt het me nog mee. Ik houd het wel in de gaten en ga ermee naar de huisarts als het terugkomt.

Hoi!
Ik was ook niet mezelf tijdens mijn eerste zwangerschap van mijn dochter en
zag er heeel erg tegenop om weer zwanger te worden en me weer zo
te voelen, ook omdat je er een hebt rondlopen [mijn dochter is anderhalf].
Nu ben ik 33 weken zwanger van de tweede en voel me beter dan ooit!
Ben helemaal mezelf, geen depribuien, en voel me gewoon lekker!!
Ik denk hoe het hoort te zijn om zwanger te zijn. Een roze wolk is overdreven
maar het gaat goed. Dus het is toch zoals ze zeggen, iedere zwangerschap
is anders!!
Succes

Hallo,

bedankt voor jullie reacties. Ik ben al van plan dat mocht ik het aan komen voelen om naar de huisarts te gaan. Tot nu toe voel ik me kiplekker en ik ga er niet van uit dat  ik weer depressief word. Probeer positief te blijven denken. Ben gelukkig niet de enige die er last van heeft gehad.

Groetjes Suzan

Terug
Bovenaan