[quote quote=10435954]Lieve aanstaande moeder,
Wat verdrietig om je juist in deze tijd zo te moeten voelen. Knap dat je erover durft te praten want er rust zoveel taboe op.
Als je echt depressieve klachten hebt kan de verloskundige je doorsturen naar de pop poli. Daar wordt door een groot team, waaronder een psychiater, naar jouw situatie gekeken en wordt in overleg met jullie een behandelplan gemaakt. Bijvoorbeeld dmv medicatie, maar eventueel ook gesprekken met een psycholoog.
Wat heel fijn is dat je daar ook gekoppeld kunt worden aan een sociaal psychiatrisch verpleegkundige. Zij kan bij jullie aan huis komen tijdens de zwangerschap en ook na de bevalling. Ze houden je dan goed in de peiling ivm risico op postnatale depressie. Ook is het fijn voor jouw partner want die kan daar terecht voor informatie en tips. Daarnaast is het goed dat ook jouw partner een plek heeft om aan de bel te trekken als het slechter met jou gaat.
Onderschat een depressie niet. Mijn ervaring is dat een huisarts en praktijk ondersteuner niet voldoende zijn. Ik ben tijdens mijn zwangerschappen ook depressief geweest. Zo erg dat ik de zwangerschap wilde beëindigen en geen liefde meer kon voelen voor mijn vriend. Ik ben bij deze poli goed geholpen.
Ik weet hoe alleen jij je voelt en dat het lijkt alsof dit onoverkomelijk is, maar je bent niet alleen en er staan mensen klaar om je te helpen!
Ik wens jullie veel sterkte![/quote]———————
heel erg bedankt voor je lieve reactie! ik ga morgen zeker bellen naar mijn verloskundige... ik wil ook graag genieten van mijn zwangerschap maar dit lukt zo niet
fijn dat ze je goed geholpen hebben, ik hoop dat nu alles goed met je gaat