depressieve buien.......

Het meiden,

Even mijn hart luchten hoor.

Ik heb somsvan die buien pffff.
Ik ben heel blij met ons kind hij is lief en erg makkelijk eigenlijk gaat alles voor de wind maar waarom voel ik me soms zoooooo pfffff.
Nu wordt ik van weinig slaap altijd wat piep en snel huilen en ook de hormonen doen mee maar de laatste week wordt ik echt moe van mezelf.
Allemaal kleine dingen waar ik last van heb. Nu hoorde ik dat dit kan komen door mijn spieraal. Het plaatsen deed zeer en ik heb veel last gehad. Ook veel bloed verlies maar dat is nu over.
Ik loop echt soms met mijn ziel op de grond en voel me zo onzeker echt prut...
Ik wil er wel over praten met mijn vriend maar ik blaat maar door en kan niet eens concreet maken waar ik allemaal last van heb.

Dus val ik jullie lastig... hebben jullie tips?

Ik ging na mijn eerste ongie weer aan de pil. Helemaal depressief werd ik er van... kon alleen nog maar klagen, huilen en had totaal geen energie. Na een week gestopt en ik voelde me direct de volgende dag al beter. Ik geloof dat een spiraal ook invloed kan hebben. Als je het wilt uit proberen moet je dat ding er uit halen. Laat je lichaam eerst goed ontzwangeren en gebruik de eerste tijd een condoom. Voor ons was het de oplossing.

Maar als je er last van blijft houden zou ik toch even naar de huisarts gaan. Een postnatale depressie ligt wel op de loer!

Kan ook je ijzer zijn.

Ik herken het namelijk van toen mijn ijzer giga laag was... daar werd ik zo moe van en als je moe bent kan je minder goed relativeren etc...

dus merkte gelijk verschil toen hij weer op pijl was...

Zou effe ook voor de zekerheid laten prikken aangezien je ook bloed verlies gehad hebt bij het plaatsen van je spiraal...

Ook ff wat voor jezelf doen kan enorm helpen. Als ik alleen maar aan het moederen ben, kan ik me ook zo voelen. Af en toe een weekendje weg zonder baby/kids doet dan wonderen (goed uitslapen en lekker eten!)! of weer keertje met vriendinnen op stap, avondje naar de bios, dagje naar de sauna enz enz... daar kan je weer wat energie mee opdoen, je bent weer even jezelf ipv mama en daarna kan je (ik tenminste) er weer wat beter tegen! Ik word er in elk geval een leukere mama door die beter in haar vel zit....

Ik ken je gevoel. Ik heb bij mijn eerste heel dicht tegen een depressie aangezeten. Dat zie ik nu pas echt in, nu ik dus heel anders ben met nummer 2. Ik heb nu spijt dat ik toen niet naar de HA ben geweest, dan had ik misschien me sneller beter gevoeld.

Ik heb nu ook wel eens buien en ook ik heb een spiraaltje laten zetten. Ik wijd het ook daar aan en ook aan het feit dat het nog echt wel even duurt voordat die hormonen je lijf uit zijn. 9 maanden na de bevalling voel de ik mij pas weer een beetje mijzelf. Ik trek dat er nu ook weer voor uit.

Inderdaad lekker tijd voor jezelf nemen en dan leuke dingen doen scheelt ook. Ik voel mij altijd als herboren als ik bij mijn paard ben geweest.

Ik denk dat iedere kersverse moeder deze gevoelens wel kent. Het hoort er een beetje bij en vaak als de baby het goed doet is het met moeders ook een stuk beter. Mocht je last blijven houden dan raad ik je toch aan even een bezoekje te brengen aan de huisarts.

Terug
Bovenaan