Hoi,
Allereerst veel sterkte.
Ik weet dat het ziekenhuis in Woerden een speciale poli heeft voor moeder en kind. Andere ziekenhuizen hebben ook vast wel zo'n poli hier en daar in het land.
Ik had zelf o.a. last van veel stress en onzekerheid, ik heb daar nu een paar gesprekken gepland en als ik zou willen komen er meer. Op die poli worden (aanstaande) moeders geholpen die echt depressief zijn maar ook (aanstaande) moeders met andere klachten.
Wat goed van je dat je gestopt bent met werken, ik heb eigenlijk te laat toe willen geven dat het bij mij niet meer ging.
Pas op wanneer men je anti-depressiva wil voorschrijven, de meningen over welk middel nu veilig is zijn verdeeld, volgens mijn artsen zou Prozac de eerste voorkeur hebben, gevolgd door Citolapram. Wij zijn hier al ver voor onze zwangerschap een hele weg in gegaan. In Amsterdam is er de POP-poli waar ze weer veel soepeler zijn met de medicijnen en veel meer "goed" vinden. Ik weet niet wie er nu gelijk heeft, we zijn maar op onze artsen afgegaan.
Tijdens het geven van borstvoeding hebben de twee hierboven overigens weer niet de eerste voorkeur. Maar goed, waarschijnlijk zal elke zorgverlener er nog wel tig keer voor waarschuwen en er vragen over stellen voor je het krijgt (ik bleef het maar uitleggen bij de apotheek, verloskundige, huisarts en zelfs de fysio) dus maak je geen zorgen, je krijgt echt niet zomaar iets dat eventueel niet goed zou kunnen zijn voor je kleine.