Depri

Hallo allemaal,

Ik zit al een aantal weken op dit forum, maar ben steeds anoniem gebleven. Heb nu voor het eerst m'n naam erbij gezet.
Ik schreef gister dat m'n test negatief was, helaas. Wel balen, maar het was ook nog maar de eerste ronde... Waar ik vooral van baal is hoe ik me voel. Echt een beetje depri met vlagen, moe, futloos, buikkrampen, last van m'n darmen. Al dat soort kwaaltjes waardoor je je nou net niet zo lekker voelt. Zou dat allemaal te maken kunnen hebben met het feit dat ik de pil niet meer slik? Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang kun je je zo voelen?

het klinkt heel herkenbaar wat je schrijft,ikzelf heb dat ook gehad na het stoppen van de pil,je lichaam moet er gewoon weer aan wennen het te moeten doen zonder pil.bij mij heeft het ongeveer 1,5 mnd geduurt voor ik me weer een beetje lekker in mn vel voelde zitten.het verschild heel erg per persoon hoor,dus hou je niet vast aan datas.
het kunnen ook pms klachten zijn,maar dat verschilt ook weer per persoon,de een heeft er meer last van dan de ander,hoop dat je er wat aan hebt en dat je je snel wat lekkerder voelt.

liefs nathalie

Hoi Marieke, ik voel me ook zo. Ben nu sinds januari van de pil af en kan zeggen dat het nu wat beter gaat. Was in het begin ook misselijk, opgeblazen gevoel en had buikkrampen. Ben blij dat het nu wat over gaat. Ik denk dat het afkickverschijnselen zijn van de pil. Had het alleen nog nooit eerder gehad. Bij onze tweede dochter was ik binnen een maand zwanger, dus was er geen kans om me zo te voelen. Haha...Ik heb nu ook nog het geval dat mijn cyclus steeds langer wordt. Eerst 30 dagen, toen 32 dagen en de laatste keer al 35 dagen. Ik dacht dus de vorige twee keren: het is raak. Ook omdat ik natuurlijk al die verschijnselen had. Maar ja, toch weer ongi.....Ik hoop dat het afkicken bijna verleden tijd is, want ik word er niet vrolijk van. Ik wens je veel succes en hoop voor je dat je je snel beter voelt. Groetjes, Hendrika.

Ik voel me nu al 10 weken niet prettig (sinds ik gestopt ben met de pil). Ik heb alle kwaaltjes die je maar kan verzinnen en afgelopen donderdagavond was er een enorme climax qua pijn in mijn buik: ik kon niet meer zitten en staan, alleen nog maar liggen en het zakte heel langzaam af. Maar ik moet wel zeggen dat ik me sinds donderdag steeds beter ben gaan voelen. Ik ben nog steeds wel misselijk en heb ook nog wel wat pijn in mijn buik, maar ik voel me fitter en vrolijker.
Nog even doorbijten, joh!

Sterkte (ik weet hoe erg het kan zijn, maar het scheelt dat je hier lekker mag klagen...)

Kiki

Hoi Marieke,

Vervelend dat je je zo naar voelt, maar komt waarschijnlijk inderdaad van de pil. De pil heeft al die tijd je hormoonhuishouding geregeld en nu moet ie dat zelf weer gaan doen, en soms verloopt dat een beetje stroef.
Sommige vrouwen hebben er heel lang last van, dat ze stoppen met de pil, anderen merken niks. Ik denk dat het het beste helpt dat je bedenkt dat je volgend jaar misschien een kindje vasthoud en dat je dan bedenkt dat dit het allemaal waard is geweest.
Ik wacht zelf al 2 jaar, dus ik weet waar ik het over heb! Gewoon moed houden hoor, en geniet van de leuke dingen van het leven, van alles wat je wel kunt en hebt.
Helpt bij mij in ieder geval wel.
Neemt natuurlijk niet weg, dat het vervelend is.

Hoop dat je je gauw wat beter gaat voelen!

Liefs,
Joan

Terug
Bovenaan