depri

Hoi.Ik ben nu 26 weken.En de laatste weken ben ik heel erg depri.Zo erg dat ik het liefst maar in mijn bed blijf.Ik heb nergens meer zin in en zit steeds te huilen(echt te brullen als een klein kind)Nou wil ik weten of dit komt door de zwangerschap.Want ik heb de neiging om gelijk te denken dat het door mijn verleden komt.Heb namelijk heel erg veel meegemaakt in het verleden.Maar dacht dat ik daar nu eindelijk mee kon omgaan.Wie kan mij een antwoord geven?Alvast bedankt.Groetjes van Karin
 
Het kan door de zwangerschap komen. Een vriendin van mij had tijdens haar (tweede) zwangerschap zelfs zelfmoord neigingen. Nou is dat wel erg extreem hoor. Maar als jij het idee hebt dat het door de zwangerschap komt, meld dit dan aan je arts of verloskundige. Er zijn middelen voor. Acupunctuur of homeopathie schijnen goed te werken. Maar vraag eerst advies voor je aan zoiets begint.
Succes, ik hoop dat je je gauw beter gaat voelen!
Kat
 
Zelf ben ik zwanger van de tweede en ik merk ook dat er door de zwangerschapshormonen veel los komt.

dacht bv dat de dood van mijn vader wel een plekje had ondertussen, maar moet er nu ook vaker aan denken.
Je hoort dit heel veel, je gevoelens worden veel sterker.

Helaas zijn dit dan ook wel eens niet de leukste gevoelens.'
Veel succes ermee, ik hoop dat je jezelf snel beter zult voelen
 
Hoi Karin,

Ik ben zwanger van de tweede, en ook vreselijk last van depressiviteit.

Ik heb ook best wel wat meegemaakt en 4 maanden geleden mijn vader verloren.

Ik merk dat het erg moeilijk is i.c.m. de hormonen. Ik vindt het op het ogenblik gewoon erg moeilijk. Ik blijf ook het liefst in bed.

Door de zwangerschap ben je natuurlijk al een stuk labieler en als er dan nog onverwerkte zaken zijn krijg je het volgens mij dubbel en dwars.

Ik ben er ook mee naar mijn huisarts gegaan, deze luistert heel goed naar mij dat is in ieder geval prettig.

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan