depri....!

A

Anoniem

Guest

Hoi allemaal!

Ik ben eventjes niet meer zo actief geweest hier, want ik voelde me een beetje "depressief" .

Nu ben ik vanochtend naar de huisarts geweest en we hebben besloten dat ik met de (diane) pil ga stoppen.
Alle klachten die ik had... neerslachtigheid, geen zin in sex, stemmingswisselingen en ga zo maar door.... komen waarschijnlijk/hopelijk allemaal van de pil.

Ik was  bang dat het iets anders zou zijn, en daarom heb ik aan de spreekwoordelijke bel getrokken. Maar hoe meer ik er over na ging denken, hoe meer ik het gevoel had dat de klachten aan de pil te wijten waren/zijn. Ik ben namelijk begin dit jaar weer begonnen met de pil, en eigenlijk zijn toen de klachten weer begonnen.

Ik moet nu over 3 of 4 weken weer naar de huisarts om te "evalueren" of dat het beter is geworden en mocht dat niet zo zijn, dan gaan we verder kijken wat het dan kan zijn....

De huisarts vertelde me ook dat de diane pil een zeer zware pil is met veel "mannelijke" hormonen en dat het eigenlijk geen goede pil is voor anticonceptie (daar zijn lichtere pillen namelijk ook goed voor). Ik heb de diane pil gekregen toen ik 16 jaar was en onder de puistjes zat....maar dat is nu niet meer nodig.

Ik moest het eventjes kwijt en misschien hebben jullie er ook iets aan,  je weet namelijk maar nooit of iemand met dezelfde klachten rondloopt en niet weet wat het is.... of denkt dat het "erbij" hoort!

Groetjes,
Marga

Hoi Mama Thim,
wat vervelend voor je dat je je zo depri voelt! Het kan heel goed hoor, dat het van de pil komt. Hopelijk is dit bij jou inderdaad zo, en ben je binnenkort van je klachten af!

Ik herken het verder niet van bij mezelf ofzo, maar wilde je wel even sterkte wensen.

Sterkte dus!

groetjes
Mandarijn

hoi hoi

ik ben van het januariforum maar liis hier regelmatig mee, om te zien wat mij allemaal nog te wachten staat hahah..
je verhaal komt me bekend voor.

ik ben 11 weken geleden bevallen van een zoon, kyan.
na 6 weken weer aan de pil gegaan (microginon 30) en na een week begon het gedonder.. somber/depri, neerslachtig, humeurig, prikkelbaar, geen zin ii wat voor manier dan ook contact met mn vriend, etc etc

heb toen ook direct aan de bel getrokken bij mijn huisarts, en die dacht in de eerste instantie aan een ppd.
hij raadde me aan naar een psycholoog te gaan (en schreef me medicijnen voor die ik NIET heb genomen) en raadde me aan te stoppen met de pil.
dit heb ik gedaan (had de pil twee weken geslikt) en na een paar dagen krabbelde ik weer helemaal op.
Nu zijn we weer een aantal weken verder en gaat het nog steeds goed.
denk dus ook dat het wel behoorlijk met mijn pil te maken heeft gehad!
wat ik nu ga doen weet ik nog niet, voorlopig even zo llten denk ik.

succes ermee!

liefs antoinet

Hoi Antoinet,

Ik  ben weer begonnen met de pil in januari (Thim is 31 oktober 2007 geboren), dus ik heb nu 3 strips geslikt en nu dat ik het allemaal weer wat 'helderder" kan bekijken zijn de klachten ook toen begonnen.... kun je zien wat voor rotzooi het eigenlijk is.
Maar ik had idd ook dat  somber/depri gevoel, heel vaak neerslachtig en nergens zin in, humeurig, prikkelbaar (mijn man kon niets goed doen....), en ik had ook geen zin meer in sex...

Ik ben zoooo blij dat ik nu van die pil af ben. En ja, we kijken wel hoe het verder gaat, maar ik voel me nu al zoveel beter.

Goed van je trouwens dat je de medicijnen die je voorgeschreven hebt niet genomen hebt... ik heb zowieso een hekel om snel medicijnen te slikken. Ik doe dat altijd pas als laatste redmiddel. (het lichaam kan zelf ook een hoop oplossen) Gelukkig is depressief zijn na de bevalling (of met het weer starten met de pil) geen taboe meer en lees je er gelukkig steeds meer over.

Groetjes (en jij ook heel veel sterkte )
Marga

Terug
Bovenaan