A
Anoniem
Guest
Hoi allemaal!
Ik ben eventjes niet meer zo actief geweest hier, want ik voelde me een beetje "depressief" .
Nu ben ik vanochtend naar de huisarts geweest en we hebben besloten dat ik met de (diane) pil ga stoppen.
Alle klachten die ik had... neerslachtigheid, geen zin in sex, stemmingswisselingen en ga zo maar door.... komen waarschijnlijk/hopelijk allemaal van de pil.
Ik was bang dat het iets anders zou zijn, en daarom heb ik aan de spreekwoordelijke bel getrokken. Maar hoe meer ik er over na ging denken, hoe meer ik het gevoel had dat de klachten aan de pil te wijten waren/zijn. Ik ben namelijk begin dit jaar weer begonnen met de pil, en eigenlijk zijn toen de klachten weer begonnen.
Ik moet nu over 3 of 4 weken weer naar de huisarts om te "evalueren" of dat het beter is geworden en mocht dat niet zo zijn, dan gaan we verder kijken wat het dan kan zijn....
De huisarts vertelde me ook dat de diane pil een zeer zware pil is met veel "mannelijke" hormonen en dat het eigenlijk geen goede pil is voor anticonceptie (daar zijn lichtere pillen namelijk ook goed voor). Ik heb de diane pil gekregen toen ik 16 jaar was en onder de puistjes zat....maar dat is nu niet meer nodig.
Ik moest het eventjes kwijt en misschien hebben jullie er ook iets aan, je weet namelijk maar nooit of iemand met dezelfde klachten rondloopt en niet weet wat het is.... of denkt dat het "erbij" hoort!
Groetjes,
Marga