derde fles laten vallen!!!

A

Anoniem

Guest
hallo,

het is alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest maar ja iedereen kent het he??? druk druk druk.....
maar nu heb ik een vraagje: onze zoon bob die is nu bijna 9maanden en die heeft sinds vorige week bedacht dat hij de fles van 19.00uur niet meer hoeft. hij krijgt nu om

07.00uur een papfles 200cc                        
10.00uur fruit en sap 200Gram fruit en   sap net wat hij wilt
12.00uur boterham en daarna fles 200cc
15.30/16.00uur koek en sap
17.30 groente en toetje 200gram groente en een beetje yochurt of een danoontje

normaal kreeg hij dus om 19.30 nog 200cc melk in de fles maar hij hoeft deze dus niet meer. krijgt hij nu wel nog voldoende voedingstoffen binnen??? en ja kan dit zomaar??? ik zie het niet zitten om hem te dwingen met de laatste fles want dit helpt niet. hebben we twee keer geprobeerd:(  

alvast bedankt voor de reacties

groetjes van Inge mama van Bob 02-09-2007

hallo,

WIj hebben hetzelfde met Teun bijna 9 maanden.    De fles van 12.30 wil hij al een paar dagen niet meer!   Weet ook niet wat ik ermee moet. Ik denk dat het normaal is. Op een gegeven moment moeten ze toch minder fles gaan drinken?Wat eet hij op een dag?

7.00-7.30 fles 200cc met rijstebloem

9.00 1 boterham met beleg

11.00 fruit met beetje roosvicee

12.30 1 boterham met   beleg
fles 200cc (wil hij niet!)

16.00 koekje + sap

17.30 groente (200)+ toetje

19.30 fles melk 200cc (deze drinkt hij wel)

Ik begreep van de dietiste, dat als ze 500 cc binnenkrijgen dat dat voldoende is, samen met bijvoorbeeld nog een danoontje of ander melkpap/toetje.

Onze zoon kreeg rond de 10 maanden (en nu nog steeds omdat hij geen melk krijgt, móet hij dit binnenkrijgen, hij krijgt bijv. geen pap, en hij is nu 19 maanden)

250 ml + pap  in de ochtend
150 ml na zijn boterham
150 ml voor het slapen gaan

Groetjes!

Hallo,

Ik wil graag even reageren op je berichtje. Wij hebben zelf een zoon van dik 9 maand, Nathan.
We volgen eigenlijk zo’n beetje de voedingsadviezen van Icare uit hun folder (zo via hun website te downloaden). Volgens deze folder hoeft een baby van 9 maand niet meer ’s avonds een fles. Wij hebben dat meteen toegepast en het gaat heel goed!
Een goede richtlijn (volgens het cb) om je aan te houden is deze: met 6 maand 600cc melk en met 12 maand 300cc. Jij geeft je zoon dus behoorlijk veel. Dat kun je rustig afbouwen en die derde fles kan er gelijk wel af.
Het schema voor Nathan ziet er zo uit:

7:00 fles pap 200cc
10:00 fruithapje, soms met drinken (niet altijd, in fruit zit veel vocht)
12:00 broodje met fles 165cc (150 + 5 schepjes)
15:30 drinken met koekje
17:00 groentehapje met yoghurt (Biogarde met heel klein beetje diksap – lekker!)

Om 19:00 slaapt hij dan meestal heerlijk.

Nu moet ik wel zeggen dat wij een erg gemakkelijke baby hebben. Hij huilt haast nooit en helemaal niet meer om eten, hij is eigenlijk altijd vrolijk en lust alles.
Nog een goede tip: luister altijd naar je kindje. Leg hem op bed als hij moe is en geef hem op tijd zijn eten zodat hij tijdens het eten nog wel zijn hoofd omhoog kan houden. Blijf ook rustig: spring niet meteen bij het eerste gilletje uit bed om hem zijn fles te geven: hij kan best even wachten!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Veel succes!

Groetjes Christien

Terug
Bovenaan