derde; hoe rust en regelmaat...?

A

Anoniem

Guest
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit doen;
hoe ga je om met de "3 r en " bij meerdere kinderen??

Wij hebben sinds 10 weken ons derde kindje gekregen.
de oudste gaat naar school, de 2de naar de psz.
Dus zit erg aan deze tijden vast.
de drink tijden heb ik aardig op schema, soms krijgt hij iets eerder de fles omdat het beter uitkomt met de school tijden.
als hij slaapt ga ik gauw even naar school, vind ik wel een beetje eng maar hij werd zo onrustig van het gesleep....
en als hij wakker is gaat hij natuurlijk gewoon mee.
dit heeft wel het gevolg dat hij steeds hazen slaapjes maakt en soms erg onrustig is.
bij de 1e 2 had ik geen verplichtingen, dus ken ik dit niet...

ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen!

hoi hoi.
ik heb 2 kindjes een dochtertje van bijna 6 jaar en een zoontje van bijna 10 weken.
mijn man werkt in ploegen dus die is overdag best vaak thuis.
wat ik wel doe is in plaats van het bedje in de kinderwagen doen dan slaapt hij daarin en kan hij ook blijven liggen. en dan hoef je ook niet zo te slepen met hem.
succes

Hoi!

Tja, je hebt je handen vol aan 3 van die mannen! Zelf kan ik er niet over mee praten, want wij hebben ons eerste kindje gekregen.
Staan de school en peuterspeelzaal in de buurt of moet je met de auto en zo ja, hoe lang ben je weg?
Mijn ventje gaat 1 keer in de week naar een gezin die zelf twee kindjes hebben. We houden een strak schema aan voor mijn ventje, anders werkt het niet. Ik geef hem de eerste fles om 6 uur, en dan vervolgens om 10, 2, 6, en 9. Dit werkt heel goed. Ik heb natuurlijk geen idee of dit voor jou ook zo werkt, maar ik zou het alsvolgt doen.  Als je om 6 uur je kleintje eerst geeft, slapen hopelijk de andere twee rakkers nog. Vervolgens leg je je kleintje weg en kleed je die andere twee aan en eet met ze. Ondertussen mag je mannetje weer naar bed en slaapt hij. Is de school op loopafstand dan zou ik hem in de wagen leggen en gaan wandelen. Als je met de auto zo terug bent, zou ik hem even alleen laten en evt. babyfoon bij de buren brengen (als dit allemaal kan). Je zou natuurlijk ook je kindjes met iemand in de buurt kunnen mee laten rijden en dan om de beurt rijden, dat scheelt ook al enorm. Om 10 krijg je mannetje de volgende voeding... Hij ligt weer in bed voordat het 12 uur is. Dan heb je zelf alle rust voor je andere 2 kids. Om 2 uur heb je weer tijd voor hem... en als hij nog wakker is kan hij rond 3 je oudste mee uit school halen... Om 18 uur is het spitsuur... maar hopelijk is dan je man thuis :)
Khoop dat je er iets aan hebt, maar zo gaat het een beetje bij het gezin waar m'n ventje is en ik vind dat het prima draait.
succes ermee

Ik heb weer eens niet goed gelezen...

Je hebt het al aardig lopen met drinktijden en de tijden wanneer je je kids op school brengt. Dat is dan toch prima zo??

Ik vind het altijd mooi om te zien hoe moeders dat doen met 3 van die kleintjes... Ik zie mezelf nog niet echt lopen, terwijl dit wel onze plannen zijn haha.

Hallo!
Hier ook een mama van 3! 3 kleine boys, de oudste, Ioannis  is 3 wordt in feb. 4, Billy wordt eind nov. 2 en Domenikos is van 3 sept.
Van april tm oktober werk ik en dan gaan de kids naar kdv en in de winter (nu dus vervroegd) ben ik thuisblijfmama.
Het is nu hard werken met 3 kleintjes! M'n man heeft een hele drukke baan en ziet de kids maar een paar uurtjes p dag. Vanaf de geboorte van Domenikos logeren m'n ouders hier om te helpen met de boys. Dat was echt nodig want Domenikos n ik hebben heel wat moeten doorstaan... Morgen gaat m'n   mams naar Ned. m'n paps eind nov.
Regelmaat lukt wel met alledrie. Beebje flesvoeding op verzoek, ca. om de 3 uur. Jongens eten s middags warm en Billy slaapt ervoor of erna.Rust??? ehhhhh.....  
Ook bij de oudste 2 heb ik ze laten wennen aan 'niet stilte' met als gevolg dat ze heel makkelijk overal lekker slapen (bijvb. in de kinderwagen als ik ergens heenga) Ik heb een ledikantje op onze slaapkamer,1 op de logeerkamer en een campingbedje beneden. Domenikos slaapt in alledrie, wat uitkomt. Hij heeft ook een wipstoeltje.
Als t moet kan ik m dus zo ergens neerleggen. Verder slapen de oudste 2 ca. 20:00 na hun badritueel. En dan is t vrij rustig in huis:tijd voor t huishouden...
Ik heb 1 grote valkuil en dat is dat ik geen rijbewijs heb, maar daar gaat deze winter verandering in komen. Ik heb een duowagen, een buggy en een wagen waar de maxi cosi ook op kan. Maar met 3 kleintjes ff op stap met het ov/wandelen is vrijwel onmogelijk....
Maar ik voel me heel rijk met m'n mannetjes!!!
groetjes,Priscilla

Hej!

Ja, da's nog eens een goeie hè! Drie kids en dan drie R's... ha,ha,ha, het is elke dag weer een héle uitdaging! Nu heb ik het wel makkelijker dan jullie, want mijn twee zoons zijn al helemaal zelfstandig qua aankleden en meehelpen etc. Ook zijn ze overdag naar school, maar....... de afstanden zijn hier wel zodanig dat ik altijd met de auto van en naar school, zwembad, muziekles, nederlandse les etc. moet! Ik zeg dan ook altijd dat mama's circusbus weer op tournee is! Linde moet zich  tussen 12.00 uur en 18.00 uur  aanpassen aan de jongens. Simpel as that. Voor en na die tijd is zij de nummer 1 hoor! En ze krijgt genoeg rust en regelmaat dan! Anders klinkt het zo bot, maar dat is het niet. Ik heb het al zo geregeld, dat onze oudste nu op de fiets naar school kan (dat scheelt vreselijk in tijd, hij zit nl. op een andere locatie dan de jongste zoon). Maar als het straks om 16.00 uur donker is (nov.dec.jan Zuid Zweden)), dan haal ik hem weer! Maar dan heb ik in elk geval een paar weken minder gestress met voedingen etc. Tijdens het wachten bij muziekles en op donderdag de nl les, geef ik Linde de borst. Als we na alle reisjes weer allemaal thuis zijn, is Linde weer nummer 1. Zeker als mijn man er niet is (en dat is vaak!). Als zij blij en tevreden is, ben ik dat ook, en kan ik me vol op de jongens 'storten' (hi,hi) qua aandacht, huiswerk helpen maken, doucheritueel, bedritueel. Want ook een ventje van 10 wil zijn mama. En ook een kereltje van 8 wil een verhaaltje voor t slapen gaan. Soms is het roeien met de riemen die we hebben en loopt het aan alle kanten mis, maar soms, nou joh, als een treintje! En daar geniet ik dan maar van. Als het mis loopt, voel ik mezelf erg slecht. Dat maakt t nog erger natuurlijk. Onze jongens helpen ook wel eens een handje mee als ik sta te koken en Linde gewoon huilt om te huilen zeg maar. Wat dat betreft heb ik geluk. Ze willen altijd wel een knuffel geven, een liedje zingen o.d.
Ach, we rommelen de tijd gewoon door, ik wil me er niet teveel druk over maken, ze is zo groot, dat zie ik met de boys. Wel probeer ik nu mijn huishouden weer op de rit te krijgen, want dat is wel iets wat vreselijk steekt. Het huis is erg groot, erg veel werk en ik kom vaak aan niks toe. Met 2 katten en een hond, moet er toch echt structuur in komen. Stel je voor, ze gaat straks kruipen...... Dus ik heb mezelf strakkere 'regels' opgelegd, zelfs een eetschema voor de week gemaakt. Want door al dat sporten van vooral de oudste (wedstrijdzwemmen) liep het eten vaak mis met al dat halen en brengen. Ze krijgen ook warm eten op school, maar dat is niet DE hoofdmaaltijd. Dus nu kijk ik wat ze op school krijgen gedurende de week, daar maak ik dan mijn eigen variatie op, zodat ze niet per ongeluk 2x hetzelfde eten krijgen op één dag. Daarbij komt ook nog dat ik 1 dag in de week buitenshuis werk, Linde meeneem en ik heb een eigen B&Btje. Maar die heb ik nu ff op een laag pitje gezet, het kan niet allemaal tegelijk. Het blijft dus steeds wikken en wegen, wat is het belangrijkste? Daar pas ik dan de dag op aan. Succes iedereen met de R's!

Ik zou het dus wat meer in de kinderwagen laten slapen zodat je altijd je kindje kan meenemen om de andere op te halen.
Anders altijd een briefje in je zak doen waarop staat dat er nog een baby thuis ligt voor als er echt iets met je gebeurd maar beter is natuurlijk dat iemand even oplet of op de hoogte is van dat je weg ben, kan je niet even de babyfoon bij een buurvrouw neerzetten??
Succes

Terug
Bovenaan