Hej!
Ja, da's nog eens een goeie hè! Drie kids en dan drie R's... ha,ha,ha, het is elke dag weer een héle uitdaging! Nu heb ik het wel makkelijker dan jullie, want mijn twee zoons zijn al helemaal zelfstandig qua aankleden en meehelpen etc. Ook zijn ze overdag naar school, maar....... de afstanden zijn hier wel zodanig dat ik altijd met de auto van en naar school, zwembad, muziekles, nederlandse les etc. moet! Ik zeg dan ook altijd dat mama's circusbus weer op tournee is! Linde moet zich tussen 12.00 uur en 18.00 uur aanpassen aan de jongens. Simpel as that. Voor en na die tijd is zij de nummer 1 hoor! En ze krijgt genoeg rust en regelmaat dan! Anders klinkt het zo bot, maar dat is het niet. Ik heb het al zo geregeld, dat onze oudste nu op de fiets naar school kan (dat scheelt vreselijk in tijd, hij zit nl. op een andere locatie dan de jongste zoon). Maar als het straks om 16.00 uur donker is (nov.dec.jan Zuid Zweden)), dan haal ik hem weer! Maar dan heb ik in elk geval een paar weken minder gestress met voedingen etc. Tijdens het wachten bij muziekles en op donderdag de nl les, geef ik Linde de borst. Als we na alle reisjes weer allemaal thuis zijn, is Linde weer nummer 1. Zeker als mijn man er niet is (en dat is vaak!). Als zij blij en tevreden is, ben ik dat ook, en kan ik me vol op de jongens 'storten' (hi,hi) qua aandacht, huiswerk helpen maken, doucheritueel, bedritueel. Want ook een ventje van 10 wil zijn mama. En ook een kereltje van 8 wil een verhaaltje voor t slapen gaan. Soms is het roeien met de riemen die we hebben en loopt het aan alle kanten mis, maar soms, nou joh, als een treintje! En daar geniet ik dan maar van. Als het mis loopt, voel ik mezelf erg slecht. Dat maakt t nog erger natuurlijk. Onze jongens helpen ook wel eens een handje mee als ik sta te koken en Linde gewoon huilt om te huilen zeg maar. Wat dat betreft heb ik geluk. Ze willen altijd wel een knuffel geven, een liedje zingen o.d.
Ach, we rommelen de tijd gewoon door, ik wil me er niet teveel druk over maken, ze is zo groot, dat zie ik met de boys. Wel probeer ik nu mijn huishouden weer op de rit te krijgen, want dat is wel iets wat vreselijk steekt. Het huis is erg groot, erg veel werk en ik kom vaak aan niks toe. Met 2 katten en een hond, moet er toch echt structuur in komen. Stel je voor, ze gaat straks kruipen...... Dus ik heb mezelf strakkere 'regels' opgelegd, zelfs een eetschema voor de week gemaakt. Want door al dat sporten van vooral de oudste (wedstrijdzwemmen) liep het eten vaak mis met al dat halen en brengen. Ze krijgen ook warm eten op school, maar dat is niet DE hoofdmaaltijd. Dus nu kijk ik wat ze op school krijgen gedurende de week, daar maak ik dan mijn eigen variatie op, zodat ze niet per ongeluk 2x hetzelfde eten krijgen op één dag. Daarbij komt ook nog dat ik 1 dag in de week buitenshuis werk, Linde meeneem en ik heb een eigen B&Btje. Maar die heb ik nu ff op een laag pitje gezet, het kan niet allemaal tegelijk. Het blijft dus steeds wikken en wegen, wat is het belangrijkste? Daar pas ik dan de dag op aan. Succes iedereen met de R's!