derde keer, dus niet ingedaald, wat dan bij vliezen breken?

Meiden, wie helpt mij aan een antwoord? Onze kleine daalt niet in. Vrij normaal bij een derde zwangerschap heb ik begrepen. Bij de tweede was het ook zo en toen begon mijn bevalling met weeen. De eerste keer echter met het spontaan breken van de vliezen. Als deze derde bevaling nu weer begint met het breken van de vliezen moet ik toch ook gaan liggen? Volgens mij begin ik in de war te raken ;)

Zit de baby helemaal niet ingedaald of wel een beetje?
Voor zover ik weet moet je inderdaad plat gaan liggen als de vliezen gebroken zijn en de verloskundige bellen. Dit omdat de navelstreng voor de uitgang zou kunnen zitten en hierdoor afgeklemd kan raken.

Bij mij is deze ook een stuk minder ver ingedaald dan de vorige. Toen kon ik de laatste weken mijn benen nauwelijks nog bij elkaar houden zo laag zat hij. Deze zit veel hoger, maar gelukkig wel een stuk ingedaald dus ik hoef niet te gaan liggen.

Oh, dat is meer info dan ik heb. Volgens mij is het kindje nog helemaal niet ingedaald. Het koppie zweeft boven het bekken zullen we maar zeggen. Bij de VK maar even navragen en ook nog eens vragen wanneer ik nou moet bellen, omdat het de vorige keer zo snel ging...

Bedankt!

Hier nog 1 met voor de 3de keer een niet ingedaalde baby ja deze kan natuurlijk niet achterblijven haha...Maar zodra je vliezen breken idd rustig gaan liggen en vk bellen

Lotte was ook mijn derde, maar zij was ver genoeg ingedaald om niet te hoeven gaan liggen. Dat heeft de verloskundige specifiek gezegd. Helemaal niet ingedaald is wel gaan liggen bij het breken van de vliezen.

Ja gaan liggen is het advies, maar je weet maar nooit waar het gebeurt.

Een vriendin van mij had ook een niet ingedaald kindje toen de vliezen braken, maar toen was ze boven. Ze is wel gaan liggen, maar de verloskundige liet een ambulance komen en toen moest ze van de amulancebroeders op haar billen half liggend de trap af.

(dat was nog thuis)
Ik zou het allemaal nog maar eens goed met de verloskundige bespreken en advies vragen.

Schitterend, daar had ik nog helemaal niet aangedacht. Ik zit al op een vuilniszak op mijn nieuwe bank, maar het kan inderdaad ook op de "verkeerde" verdieping gebeuren. Voordeel is dat ik thuis wil bevallen. Hopen dat het lukt. Ik merk wel dat nu ik de 37 weken heb gepasseerd ben er meer mee bezig ben...

Terug
Bovenaan