derde keer IUI

Hallo

IK ben Jenny van de Burgt en lees al hele tijd mee. Ben moeder van Kris 3,5 jaar. Getrouwd. en ben zwanger geraakt van kris na 4 ,5 jaar uiteindelijk met de eerste IUI behandeling.

Zijn al weer bezig sinds dat Kris half jaar was voor de tweede. naa iets minder als jaar bezig te zijn geweest naar de gyn. gegaan maar wilde nog afwachten. terug gekomen en wilde bloedtest doen was goed. toen baarmoederfoto gehad. dan spuiten ze vloeistof in en maken een foto maar terplekken zei de gyn. dat de vloeistof terug kwam niet door liep. en dacht aan verklevingen. zei ook denk dat je alleen nog zwanger kan raken via ivf. was harde klap dat moment. moest wachten tot ik ongesteld werdt voor een kijk operatie maar werdt dat niet was in eens zomaar zwanger. kon het haast niet geloven. dit was vorig jaar feb. maar mocht niet baten en kreeg met 7 weken miskraam en werdt gerueteerd kwam niet los bloede hevig.
Na een controle zei hij we doen verlopig niks je kan zwanger worden. ik boos verdrietig maar hij deed niks. KOm maar naar half jaar terug als je niet zwanger bent. niet gedaaan veel gepraat met mijn man maar we willen graag een tweede.
Via via gehoord over een behandelings centrum in de mortel. En dit was de gyn. die ik gehad hebt bij ons zoontje.
bij eerste gesprek werdt ik al meteen geholpen. en gaan we voor 6 keer iui en 3 keer ivf.
nu ben ik bij de derde keer IUI en heb ik het erg zwaar met mijn hormonen ben hyper druk agresief lijkt wel en loop op mijn tenen. is dit iemand bekend. Best verdrietig elke keer als het misslukt is. maar misschien ook omdat heb bij kris meteen met eerste keer iui is gelukt.

Mijn man en ik hebben besloten dat als het na de laatste keer ivf niet zo mag zijn om te stoppen. het is emotioneel en lichamelijk toch wel zwaar.

Groetjes Jenny

Hoi Jenny,

Tja, wwr zo'n vervelend verhaal. Wat balen dat er zoveel meiden zijn waarbij het niet allemaal spontaan wil lukken.
Mijn verhaal komt een beetje op hetzelfde neer.
We hebben al een zoontje van 2. Bij hem zijn we een jaar bezig geweest, net de MMM ingestapt en toen bleek ik zwanger, spontaan!
Toen hij 6 mnd was, weer aan de slag voor een tweede. Al heel snel, maar omdat de eerste langer op zich liet wachten maar op tijd begonnen....
Na een jaar niets.....
Mijn man zijn zaad blijkt slecht te zijn: te weinig en lui. Bij mij alles goed. Nu dus bezig met IUI in eigen cyclus. Ik heb vorige week mijn tweede gehad. Bij ons is het 3x IUI in eigen cyclus, dan 3x IUI met bijstimulatie en dan door naar IVF of ICSI. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.....

Meid: Kop op en heel veel succes met alle behandelingen. Het is idd een heel zware weg, veel mensen onderschatten het enorm!

Liefs,

Ginger

Hoi Jenny,

welkom op het forum. Hier kun je heerlijk je hart luchten.

Hormonen zijn zwaar en zeker in de eerste periode. En dan komt er ook nog bij dat je het super graag wilt. Dat alles bij elkaar maakt het zo verschrikkelijk zwaar.
Maar je kan ook voor jezelf zeggen nu neem ik even een pauze, laat de hormonen even uit mijn lichaam, en geef jezelf wat rust. Ook in je hoofd geeft dat wat rust. Ik heb zelf 3 IUI gehad met alleen pregnyl en daarna nog2 met hormonen en ook nog 1 poging met hormonen die op dag 8 werd afgebroken. Ik had er erg last van. Nu heb ik weer 1 poging met hormonen achter de rug ( na een pauze van 5 cyclussen) en voel me zoveel relaxter, mede omdat ik weet wat me te wachten staat. Misschien helpt het jou ook.

Heel veel succes!

groetjes Belle

hoi bedankt voor de reakties.

heb vandaag de derde keer IUI gehad dus maar afwachten weer.
de komende twee weken zullen weer zwaar en lang gaan duren.

groetjes Jenny

Terug
Bovenaan