derde keer maar toch anders

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal. ik ben 32, moeder van 2 jongetjes van en wil nu graag zwanger worden van de derde. toch is dit anders. ik ben gescheiden en mn vriend heeft nog geen kinderen. na een aantal jaren hebben we besloten er voor te gaan.we wilden graag een kindje van ons samen en voor hem zal dit de eerste zijn. ik ben eind december gestopt met de pil.ik hoop dat t snel raak is. verheug me er echt op! tuurlijk maakt t geslacht niets uit als alles er maar op en aan zit, maar is terg dat ik toch stiekem hoop op een meisje?(erg he, ik weet t). nu heb ik gelezen op internet dat je dan sex moet hebben vier dagen voor de eisprong. wie heeft daar "ervaring" mee? verder hoop ik voor iedereen dat ze niet te lang op hun zwangerschap hoeven te wachten. bij mn eerste was t na een maand al raak en bij mn tweede moest ik bijna twee jaar wachten voordat ik zwanger was. succes allemaal

Aller eerst van harte met de beslissing om een derde kindje te krijgen. Je vraagt over het feit dat je vier dagen voor je eisprong moet klussen. Nou het is zo dat het eitje bij de vrouw maar een paar uur vruchtbaar is en dat is 14 dagen VOOR je eerst volgende menstruatie. Daarentegen leeft een zaadcel van de man zo ’n 48 tot 72 uur. Het is dus raadzaam om het om de dag te doen. Yen 1e is dit beter voor de kwaliteit van het zaad en ten tweede is de kans op bevruchting het grootst. Ik ben 23 en ben nu 5 maanden bezig. Ik verwacht vrijdag a.s. mijn ongi dag, maar ik hoop natuurlijk dat ie uitblijft.
Suc-6 ermee.

Liefs Yvette

Hoi Ano,

Ik ben 38 en inmiddels alweer 27wkn zwanger van mijn nieuwe partner(die zelf nog geen kinderen had.
Mijn twee kids zijn al 13 en 10jr en verheugen zich er echt op, we betrekken ze er dan ook echt bij, zijn de laatste echo meegeweest en toen hoorden we (op eigen verzoek, dat het een jongetje is)ook bij het kiezen van de naan hadden ze een stem in te brengen.
Ik wens je heel veel succes,

Jeanette

Hoi Ano,
Welkom op het forum, en laten we hopen dat het snel lukt! Over die 4 dagen voor de ovulatie vrijen om een meisje te krijgen: het zou kunnen. Het schijnt zo te zijn dat mannelijke zaadcellen sneller zwemmen dan vrouwelijke, maar minder lang kunnnen overleven. Als je hier vanuit gaat, lijkt het inderdaad logisch dat als je enkel een paar dagen voor de ovulatie vrijt, de mannelijke zaadcellen reeds afgestorven zijn en dus meer vrouwelijke zaadcellen overblijven, waardoor de kans op een meisje groter wordt. Of dat echt zo is, blijft natuurlijk de vraag. Alleszins veel succes met je 3e kindje-in-wording!
Groetjes,
Marian

Terug
Bovenaan