<p class="p1" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 18px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span style="font-size: 14px;">Ik kom er niet uit. </span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; min-height: 16.7px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; min-height: 16.7px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">De leukste man die ook nog eens de liefste vader is, twee heerlijke kinderen, een droombaan, een leuk huis, leuke vrienden. Eigenlijk heb ik alles. </span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; min-height: 16.7px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ik was vroeger dat meisje, dat altijd met poppen speelde, op mijn negende al droomde van een groot gezin. Verjaardagen waar baby’s en kleine kinderen waren, ik was te vinden met een baby op schoot. Al vrij jong begonnen met oppassen en altijd veel met kinderen ondernomen. Het was dan ook in de sterren geschreven dat ik jong moeder zou worden. </span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; min-height: 16.7px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Toen ik 25 was, was ik eigenlijk vrij onverwacht zwanger. We moesten echt even omschakelen maar waren er ook klaar voor. Dolgelukkig keken we uit naar de komst van ons eerste kindje. Toen ze werd geboren voelde ik me de gelukkigste vrouw op aarde. Wat een prachtige baby, wat een lieve vader was mijn man. Ik voelde me meteen helemaal thuis in de rol als moeder. </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Helaas brak er een pittige periode aan. Ze bleek een ernstige hartaandoening te hebben en er zijn echt momenten geweest dat we dachten dat we afscheid moesten nemen. Gelukkig kwam na 2.5 jaar alles in een wat rustiger vaarwater en knapte ze zelfs op. Langzaamaan begon het bij ons weer te kriebelen. Al snel was ik zwanger van ons tweede kindje en na 9 maanden werd ons gezin uitgebreid met nog een dochter. Wat een rijkdom!</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; min-height: 16.7px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">We zijn nu bijna 3 jaar verder. De oudste zit op school en de jongste op de peuterspeelzaal. Beide zindelijk, slapen goed, makkelijke kinderen. Na alle tropenjaren dus even wat rust in de tent. Ware het niet dat mijn eierstokken enorm aan het klapperen zijn.. En ook mijn man kijkt steeds vaker uit naar een derde kind. Het lijkt ons heerlijk, een volle eettafel met kerst! Maar dan moeten we wel verbouwen, een andere auto, kosten zullen omhoog gaan. Willen onze ouders nog wel oppassen? Wat als dit kindje niet gezond is? </span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; min-height: 16.7px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ik ben op zoek naar moeders die ook twijfelen over een derde kindje. Ik kom er niet uit. </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Nu weet ik wat ik heb. Het leven is nu zo heerlijk en makkelijk. Op werk lijk ik stappen te kunnen gaan zetten en carrière maken is zeker iets wat ik ambieer. Tegelijkertijd kan ik mijn diep gekoesterde wens voor een groot gezin niet los laten. Soms baal ik van mezelf. Waarom is het zo dan niet goed? Wees tevreden met wat je hebt. Het lijkt soms ondankbaar om meer te willen. Er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen en ik wens er drie? Waarom? </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">In mijn gedachte is ons gezin compleet na 3 kinderen maar wat als die eierstokken blijven klapperen? </span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; min-height: 16.7px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Herkennen jullie je hierin? Staat jullie op datzelfde punt of hebben jullie op dit punt gestaan? </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; min-height: 16.7px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">L. </span></p><li class="p2" style="font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; min-height: 16.7px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;">