Derde kindje?

Zijn er moeders met 3 (of meer) kindjes die willen vertellen hoe hun ervaring hiermee is? Schopt nr 3 je leven net zo overhoop als nr 2 of voegt die makkelijker in in je bestaande ritme dat toch al op kids gericht is.
Is het veel drukker dan 2?
Ik hoor graag verhalen, want wij twijfelen heel erg.

 
Hoi,

Wij hebben nu 3 kids.
Wij hebben 2 jongens van 8 en 6 1/2 jaar en een meisje van alweer 11 maanden.
Bij ons is het echt zo dat je een derde er gewoon even bij doet. We hoefden bijna niets aan te schaffen: hadden eigenlijk bijna niets meer, maar hebben echt bijna alles gekregen van vrienden/buren/kennissen etc.
In de auto past haar kinderstoel gewoon in het midden, de jongens zitten allebei lekker rustig aan 1 kant.
Je bent met een derde ook wat makkelijker dan met de eerste en vlgs mij wordt je kind daar ook wel wat makkelijker door. Enfin, nu is het weleens dat ze gewoon maar even moet blijven huilen, kan niet altijd direkt erheen rennen. Maar Julia, onze dochter, is een hele makkelijke; ze huilt bijna nooit. (Wel schreeuwt ze weleens; met 2 grote broers die zoveel drukte maken, moet je ook voor jezelf opkomen toch )

Wij vinden het alles meevallen, ook de nachten met voedingen in het begin gingen gelukkig prima. Onze jongens sliepen/slapen overal doorheen.

Qua geld vind ik ook niet dat je er heel veel van merkt. Vooral omdat ik gewoon bijna alles gekregen heb. En vond ik het bij de eerste belangrijk dat alles nieuw was, zit ik er nu totaal niet mee dat het allemaal tweedehands is!!

Veel succes bij jullie keuze!!

Groetjes van Renata.
 
Hoi greet,

wij hebben inmiddels 3 dochters. melissa van bijna 7, carlijn van bijna 4 en demi van bijna 7 maanden.

Heerlijk! De derde is echt 10 keer makkelijker dan de tweede (vinden wij). ze gaat gewoon mee in het ritme van de andere twee.
de zwangerschap vond ik wel zwaarder omdat je door moet, maar vanaf 12 weken ben ik op speciale fysio gym voor zwangeren gegaan en dat was heerlijk. een puf klas had ik niet meer nodig, maar mijn lichaam dat al lekker afgezakt was had wel een extra zetje nodig!

De bavalling was weer een geval apart. door de sneeuwsorm konden we niet naar het zh en uiteindelijk bleek ze vast te zitten, heb haar wel zelfstandig eruit gekregen zonder kleerscheuren... ze had wel een verkorte nekspier daaruit maakte de fysio op dat ze een langere tijd heeft klemgelegen?!(ach de eerste duurde 4 uur, de tweede 3 dagen!!!!! en de laatste ongeveer 4 uur)

Demi slaapt 3 keer. 's ochtends altijd in haar eigen bedje. moet raar lopen als ik die oversla, en de rest van de dag is het meer hoe het uitkomt. de ene keer in bed, maar ook vaak onderweg als we naar school gaan of naar tennis of zwemmen etc.
ze doet alles gewoon mee en is zo lief. de grote zussen zijn heerlijk..maken nog net zoveel ruzie als voorheen, maar helpen ook mee met alles. de oudste is wel ineens heel groot (bah) en de middelste is af en toe aan het vechten voor een eigen plaats.. maar dat is etgen ons en niet tegen demi.

Kortom als je hart ja zegt moeten jullie ervoor gaan! Kijk niet naar een ander want voor hetzelfde geld gaat het anders, maar qua drukte valt het mee.
 
Hoi!

Mijn antwoord..DOEN!!
Haha, ik ben ook een mama met drie kids.
Een dochter van 9, een zoon van bijna 6 en een dochter van bijna 16 mnd..
En idd, ze is erg makkelijk, flexibel, en lief.
Kletst al veel, en gaat overal makkelijk in mee.
We hadden alles nog bewaard, en een aantal dingen vervangen.

De nachten waren helemaal een droom..hihi, na drie dagen sliep ze al vanaf elf uur tot een uur of zes door!!
En nu nog slaapt ze van 20 uur tot 8 uur, en overdag ook nog twee keer zeker twee uur.
Ze kwakkelt wel met buikgriepjes enzo, maarja dat is nu eenmaal zo..vatbaar kindje lijkt het.
De eerste bevalling eindigde in het zh, met een ambulanceritje er aan vooraf..en duurde in totaal 12 uur. De tweede werd na 12 uur thuis geboren, en jawel..de derde was er thuis binnen 3 uur..Geen enkel probleem, maar werd er zelf alleen wel een beetje door overvallen..haha
Maar ik vind drie zeker niet zwaarder dan twee, toen was het meer wennen..Dus als je twijfelt..ik zou er 100% zeker voor gaan..
Gr Rina
 
Ik zeg ook gewoon doen!

Wij hebben sinds augustus een 3e kindje. Onze dochter is net 4 en gaat sinds kort naar school. De middelste is 3 en onze jongste nu dus 12 weken.
Wat al is gezegd, de 3e doe je er gewoon bij.
Het is echt een toetje voor ons, heerlijk weer zo een hummeltje erbij.
Het is wel een enorm geplan met school en heen en weer brengen enzo. Maar inmiddels lukt ook dat, lang leve mama's in de buurt die haar mee kunnen nemen tussen de middag en ja, ik ben wel zo een mama die er niet zo een punt van maakt als de jongste ligt te slapen om dan even snel op en neer te gaan. Ben dan 10 minuten weg.

Verder valt het me financieel ook mee, we hadden niets bewaard omdat we er vanuit gingen dat het bij 2 bleef. Maar eenmaal de keuze voor een 3e was ik ook zo zwanger en hadden we de boel zo weer bij elkaar.
Ook hier zit de jongste gewoon in het midden van de achterbank in de auto en dat gaat prima.
De oudste 2 vinden het geweldig en zijn erg lief voor de kleine, dus ook dat valt me reuze mee.
 
Hallo Greet,

Wij hebben drie kids van 4 en 2 jaar resp. 3 maanden. Het ligt er volgens mij aan hoe oud jullie huidige twee kinderen zijn. Als deze ouder zijn dan bijvoorbeeld twee of drie jaar, dan  is dat gemakkelijker  dan wanneer ze jong zijn. Niet alleen omdat ze dan meer zelf kunnen (zoals aankleden, op het toilet gaan o.a.) maar ook mentaal. Met onze tweejarige zoon viel het in het begin niet mee, omdat hij best jaloers was (en is) , maar ook omdat hij als we buiten zijn nog niet goed snapt dat hij moet luisteren. Hij rende alle kanten op, en daar sta je dan met een baby in de wagen. Een oplossing hiervan was de jongste in een draagzak en de middelste in de wagen.
Je vindt overal wel oplossingen voor, maar het is volgens mij net iets fijner wanneer het leeftijdsverschil zo'n 2,5 a 3 jaar is. Verder is het verschil tussen twee kinderen of drie heel klein! Je went er zo snel aan, en het is super-gezellig!

Succes en liefs,
Susanne
 
Hoi,

Hier ook een twijfelende moeder,,maar dan over een 4e haha, dus ik zou zeggen 3 gewoon doen,,
Ik vind de overgang niet zo heel groot eigenlijk, vond van 1 naar 2 groter,, het heeft natuurlijk wel eens nadelen maar dat weegt niet op tegen de vreugde.

Succes met jullie keus! Gr MJ
 
Terug
Bovenaan