Derde zwangerschap vooral emotioneel zwaar

<p>Inmiddels bijna 21 weken zwanger van ons derde kindje. Geheel ongepland en onverwacht. Maar zeker welkom. <br />Al valt alles toch best zwaar, vooral emotioneel.</p><p>De timing is gewoon niet ideaal, we hebben een hele drukke periode voor de boeg met een verhuizing, oudste naar de basisschool etc. Fysiek voel ik me op vermoeidheid na goed, maar emotioneel vind ik het best pittig. Ik merk dat alle babykriebels niet echt los willen komen. Wel vindt ik het heerlijk om dat gerommel in m’n buik te voelen. </p><p>Soms zijn dit ook gevoelens die moeilijk bespreekbaar zijn met mijn omgeving. Ik weet zeker dat dit mijn laatste zwangerschap is en zou ook eigenlijk heel graag willen genieten, maar het lukt soms gewoon echt niet. <br /><br /></p><p> </p>
 
Ik ben 5 weken zwanger van mijn 3e kindje, wel gepland maar toch denk ik vaak ook: jeeetje, als alles steaks goed gaat hebben we er 3!
De oudste is net 4 geworden en de jongste net 2. We zitten in een meeeega grote verbouwing en ik hoop maar dat dat klaar is voordat de baby komt, eerlijk gezegd ben ik er niet gerust op en momenteel hebben we zelfs nog geen ruimte om een wiegje of commode kwijt te kunnen, laat staan een box. Ons huis is heel erg klein.

Dus t is een heel andere situatie als bij jou en ik ben nog maar heel pril zwanger en heb 0.0 klachten waardoor ik me nog echt niet zwanger voel. Maar ik begrijp deels wel je angst en zorgen over bepaalde dingen. Soms vind ik 2 kinderen al zo druk en zwaar, ik zie er ook wel een beetje tegenop: hoe ga ik dat doen met 3? Maar uiteindelijk zal het allemaal z'n weg wijzen hoop ik..

Succes, en geniet ook van je zwangerschap! Gelukkig heb je ook nog wat maandjes voor het zover is!
 
Alle zwangerschappen zijn uniek, ik denk dat je je verwachtingen van jezelf (genieten enz.) los mag laten en het gewoon laat zijn voor wat het is. Als je je niet fijn voelt, is dat oke. Als je de druk eraf haalt van hoe je je zou moeten voelen, voel je je misschien veel beter als wanneer je blijft zoeken naar die blije baby gevoelens. 
Laat het maar helemaal zijn en laat het komen zoals het komt. Omarmen! ❤️ 
 
Terug
Bovenaan