Dermatoloog !!

Al sinds Siebe in januari de waterpokken heeft gehad,waar een bacterie bij was gekomen,waardoor verschillende plekken onstoken waren, is zijn huidje een probleem.

ALthans, het is heel even wat beter gegaan, tot een week of 3 geleden. De geïrriteerde plek achter zijn oortje begon weer fel op te spelen. Hij kreeg Fucidin zalf (anti-bacteriele zalf) van huisarts. Na een week sloeg het nog niet aan, dus terug. Hij kreeg toen ook een aantal vlekken in zijn gezicht met gelige korsten erop. De tweede week kreeg hij antibiotica. Helaas sloeg ook dat niet aan, dus weer terug. De huisarts bleef wat de gelige plekken betreft bij zijn diagnose (Impetigo ofwel krentenbaard) en ik kreeg Ketoconazol creme voorgeschreven (tegen schimmels). Na weer een week smeren ben ik vandaag weer terug gegaan. De plekken in zijn gezichtje en achter zijn oortje zien er weliswaar een stuk beter en vooral rustiger uit, maar sinds vorige week kreeg hij allemaal vlekjes over zijn hele lichaam. Het leek alsof hij wéér de waterpokken kreeg, wat dus eigenlijk niet kan, omdat hij dat pas geleden heeft gehad. De huisarts kan het beeld niet echt goed beoordelen en heeft me nu dus een verwijsbrief gegeven voor de dermatoloog. Het lijkt alsof hij een vorm heeft van eczeem, maar ook dat is niet helemaal duidelijk.

Ik heb vanmiddag het afsprakenbureau van het ziekenhuis gebeld en ik kan a.s. woensdag 14 maart al terecht bij de dermatoloog. Ik ben daar wel erg blij mee, dat ik al zo snel terecht kan en hoop nu snel te weten wat het is en of hij me misschien wat kan voorschrijven waardoor het snel weg trekt. Het is niet alleen sneu voor Siebe, alhoewel ik niet echt het idee heb dat hij er last van heeft, maar wat ik erg jammer vind is dat ik geen mooie foto's kan maken van mijn lekkere ventje. Tja, mooi is hij natuurlijk altijd in mama's ogen, maar ja, liever een foto met een gaaf huidje dan een foto met allerlei rare vlekken.

Nog  anderhalve dag en dan weet ik meer....ben erg benieuwd.

Groetjes Fonske.

Hoi Fonske

Wat fijn de je zo snel terecht kan. Meestal laten ze baby's niet lang lopen met problemen. Wij zijn met Kris ook bij een dermatoloog. Eerst verschillende zalfjes van de huisarts gekregen en toen heb ik naar een verwijzing gevraagd. Kris was nog geen  3 maanden oud toen.
We kregen van hun een hele lichte hormoonzalf en een verkoelende zalf voor de jeuk en zijn droge huid.
Na een dag of 3 zagen we al verbetering.En nu ziet zijn huidje er geweldig uit.
We moeten eigenlijk de hormoonzalf afbouwen, maar dat lukt helaas niet. 1 Dag niet insmeren en het is weer terug. Daarover heb ik 22 maart een telefonische afspraak met de eczeemverpleegkundige. Tot die tijd blijven we maar smeren met de hormoonzalf.

Ik hoop dat jouw ervaring net zo goed wordt als die van ons. Laat nog even weten hoe het gegaan is.

Groetjes Ellen mv Kris (01/09/2006)

Hey Fonske,

hoe is het bij de dermatoloog gegaan? Hopelijk is het niets ernstigs en heeft hij een zalfje oid voor je kleine vent, zodat hij er snel weer bovenop is en je weer mooie foto's kunt gaan maken!
Groetjes Maaike mv Twan

Helaas,

Bij ons was kans ook groot dat onze kleine meid eczeem zou krijgen omdat ik het ook heb en astmatisch ben.

En ja hoor een paar weken geleden kreeg ze plekken achter haar oren en op de wangen en voorhoofd.

Ik ben toen voor het weekend nog bij de HA geweest en die vertelde dat
het toch eczeem was. We hebben ook een lichte hormoonzalf gehad en
mochten deze maar 4 dagen smeren en dan moest het weer rust krijgen en
voor de rest de plekken vet houden. Ik heb zelf hormoonzalf en weet dat
dit vele gevolgen kan hebben voor bepaalde organen. Ik zat hoer dus
niet om te springen om het bij mijn kleine meid te smeren. Ik weet ook
dat het supersnel helpt en ja na 3 dagen zag je er werkelijk niets meer
van. Tot gisteren zag je weer wat kleine plekjes
verschijnen..potver.....dus vandaag heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lichtjes
gesmeerd. Vind het ook zielig als ze weer plekken krijgt.

Tja het is niet anders..ik weet van mijzelf dat ik vroeger ook helemaal
onder heb gestaan en mijn moeder zegt dat het bij Maud heel erg mee
valt...dus ik hoop dat het niet erger zal worden.

groetjes Claudia en Maud-je

Hey Fonske,

Ben je  al bij de dermatoloog geweest? Ben erg benieuwd wat het nou is. Ik zelf heb Psorriasis ( weet eigenlijk niet eens hoe je het schrijven moet  ) en zat daar eigenlijk aan te denken.
Ben erg benieuwd.

groetjes Floor.

Vanochtend bij de dermatoloog geweest en hij denkt dat Siebe constitutioneel eczeem heeft of wel een eczeem dat in zijn gestel zit en dus erfelijk is. Het feit dat Marcel en ik allebei last hebben van een allergie in de vorm van hooikoorts kan al bepalend zijn voor deze vorm van eczeem. Verder komt er helemaal geen CARA of eczeem voor in de familie.

Ik moet nu 3 weken 1 x per dag de plekjes insmeren met een speciale creme en minimaal 1 keer per dag zijn hele lichaampje met een heel vette creme om zijn huid soepel te houden, bij voorkeur na zijn badje. Verder mag ik eventueel de droge plekken nog insmeren met bepanthen creme. Als er na 3 weken geen verbetering is opgetreden, moet Siebe retour dermatoloog.

Verder kon de dermatoloog er nog weinig van zeggen op dit moment. Dus nu maar hopen dat de creme aanslaat.

Groetjes Fonske.

Hoi

Die zalf, is dat toevallig koelzalf??
Kris krijgt deze ook. Echt hele fijne zalf. Zijn huidje was eerst zo droog en nu voelt het weer heerlijk soepel aan.
Succes ermee, groetjes Ellen mv Kris (01/09/2006)

Terug
Bovenaan