dertig-weken-echo

Hey ladies,

Ik vroeg me af of ze bij jullie verloskunigenpraktijken ook een 30-weken-echo doen?

Bij de oudste twee heb ik dat niet gehad (zat toen wel bij dezelfde praktijk), maar inmiddels doen ze het standaard. Bedoeling is dat ze de baby op verschillende onderdelen opmeten en dat dan vergelijken met de maten van de twintig-weken-echo om zo te kijken of de baby voldoende is gegroeid.

Op zich superfijn dat ze het goed checken hoor, maar ik hoor eigenlijk nooit iemand buiten degenen die bij de dezelfde verloskundige zitten over de dertig-weken-echo..

Wij hebben de dertig-weken-echo volgende week maandag (dan ben ik 29wk 1 dg maar had de twintig-weken-echo ook met 19wk1dg). Toch wel spannend..

Wat fijn om nog een echo te krijgen. Ik krijg ook een 30-weken echo maar dat is vanwege mijn hartafwijking. Doen ze ivm een medisch onderzoek extra echo's. Alleen maar mooi om je kindje zo vaak te zien! :))

Bij ons wel 30 weken echo. Is groei echo en bij 36 als ik het goed heb een liggingsecho. De groei echo is om de hele kleintjes of grootte er tussenuit te halen. Ik heb hem bijna. Ben benieuwd..

Nee hier ook niet. Zou t ergens wel fijn vinden. Maar heb er niks over gehoord.

Gaan wel een 3D echo doen met 30 weken. Meer omdat we dat van die andere twee ook hebben en kan later natuurlijk moeilijk zeggen: ' nee van jou hebben we dat niet. Vonden papa en mama niet meer nodig' haha.

Ben benieuwd of ze dan ook even nameten.

Volgens mij krijg je bij ons alleen een liggingsecho rond 36 weken en geen standaard groeiecho.
Ik krijg met 28, 32 en 36 weken een groeiecho i.v.m. de afwijkende navelstreng.

Terug
Bovenaan