Deryan peutertent

Hoi mama’s en papa’s,<br />Ik zit eraan te denken om voor onze vakantie een peutertent van Deryan aan te schaffen. Het wordt mij niet helemaal duidelijk welke maten er zijn en dus welke geschikt is voor mijn peuter van (in de zomer) ruim 2,5 jaar oud. Ze zal dan ruim 1 meter groot zijn.Wat zijn jullie ervaringen? Zou de Deryan Peutertent Luxe moeten passen?<br />Alvast bedankt!<br />

In die grootste van de twee zou het moeten passen, die is tot 4,5 en die kleinere tot 2,5. Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit begrepen waarom mensen die tentjes zo handig vinden na de babytijd, ons kindje wil er echt NIET in met de ritsen dicht terwijl hij speelguisjes heel leuk vindt maar dit dus absoluut niet. Dus dat zou ik eerst proberen.

Hier heb ik ze in de babytijd wel gebruikt. Maar mijn zoon van 2 kreeg vorig jaar op vakantie al zijn ritsen open. En ging dan niet slapen, maar met de ritsen spelen en eruit kruipen.

Bij mij bleven ze in een campingbedje vanaf die leeftijd beter liggen

Wij zijn van die mensen die ze enorm handig vinden?. Veel makkelijker en lichter dan die lompe campingbedjes en onze kinderen komen er niet uit. Vinden ze zelfs fantastisch, want dan mogen ze in een tent slapen! Het peutertentje zou ruim genoeg moeten zijn.

Hier dochter van 2 die in de peuter variant slaapt. Die een eerste keer als ze bij oma is weer even moet wennen. Het hele tentje gaat aftasten en bewegen. Daarna weer gewend en voelt ze zich veilig. Wij vinden het ideaal. Geen gezeul met campingbedje. We leggen de tent ergens neer en klaar. Hier ook al begonnen met 1 jaar en 4 maanden in een caravan. Dus ze is er wel vroeg aan gewend

Haha, ja, dat verschilt inderdaad per kind. Onze dochter sliep rond de 3 maanden heeeerlijk in de baby variant, toen we verhuisden naar het buitenland en het dus even duurde voordat we een echt bedje voor haar hadden. Heel handig! Toen we haar rond een jaar voor een logeerpartijtje er weer in wilde leggen, was het geen succes. Leek echt alsof ze zich opgesloten voelde en wilde absoluut de rits niet dicht hebben.. Sindsdien hebben we hem niet meer gebruikt...
Van een vriendin kreeg ik de tip om altijd voor de 'baby variant' te gaan, ook voor je peuter. Ze schelen weinig in afmeting, maar het is wel een heel ander tentje. De baby variant maar je aan de voorkant open, bij de peuter variant zit in ingang aan de bovenkant. Hun peuter kon inderdaad prima zelf de rits open maken, maar als hij er dan uit wilde stappen, kukkelde hij met tent en al om, omdat hij vrij hoog is. Dus heel wat blauwe plekken later, lag de peuter ook weer veilig in de baby tent :). Het overwegen waard! 

Terug
Bovenaan