Desley Kyan Fabrice geboren na super snelle bevalling

Op 23-1-2012, na een super snelle bevalling is Desley geboren in het Amstelland Ziekenhuis.
Het is ons eerste kindje en kwam tegen iedereens verbazing binnen 2 uur ter wereld (onsluiting, persen en nageboorte). Zelfs het ziekenhuis personeel, verloskundige, kraamhulpen, etc, waren totaal verrast.

Aan de ene kant was het heel fijn, een super snelle bevalling. Ik heb ten slotte maar 2 uur pijn gehad. Het nadeel vond ik alleen dat alles zo snel ging dat ik totaal overromppeld was toen hij op mijn borst werd gelegd. Als of ik niet genoeg tijd had gehad om te wennen aan het idee, wat je met een 24 uur bevalling wel hebt.

Hoe denken jullie hierover? Liever een super snelle 2 uur bevalling of een lange 24 uur (of langer) bevalling?

Gefeliciteerd met jullie wondertje!!!

Jeetje 2 uur is wel heel erg snel zeg.
Mijn bevalling zit er ergens tussenin, bij mij heeft het namelijk 6,5 uur geduurd. Ik vond het ook al snel gaan maar ik kon er nog wel even aan wennen dat het echt ging gebeuren. 24 uur lijkt mij juist helemaal niet prettig, dan liever 2 uur.

Geniet er lekker van!!

liefs Fiona

Ik deed er van begin tot eind totaal 1 uur over. Ik was ook totaal overrompeld. Luuk is 28 januari geboren en ik heb nog steeds moeite om de bevalling te verwerken. Snel is zeker niet altijd prettig. 24 uur lijkt me weer erg lang, maar het lijkt mij psychisch fijner dan zo snel. Ja, de pijn duurt korter, maar de impact is heftiger.
Liefs Wendy

Hey, ook van mij van harte!

Ik heb een zelfde ervaring als jij, ook mijn eerste kindje. Ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk en had binnen 3,5 uur onze dochter Robin in mijn armen. Ze is op 23 januari geboren. Voelde voor mij ook raar, alsof ik er nog niet helemaal klaar voor was...

Toch ben ik wel blij met de snelle bevalling, al was het daardoor ook super heftig! Heb wel het idee dat ik erg veel geluk heb gehad, ben ongeschonden uit de strijd gekomen en herstel ook snel. Dus dan toch liever zo...

Veel geluk met jullie kleine!

Ten eerste gefeliciteerd! De 23e januari is een mooie dag om jarig te zijn, en ik heb daar al 32 jaar evaring mee ;).
Ik denk dat elke bevalling je overrompeld. Ik kan me voorstellen dat je na 24 uur bezig te zijn geweest totaal gesloopt bent, dat lijkt me ook niks. Maar 2 uur is ook wel weer supersnel. Heb je veel last gehad van naweeën? Dat hoor je wel vaker als de bevalling zo snel is gegaan.
Bij mijn eerste ben ik 6 uur bezig geweest, waarvan 3 kwartier persen, en dat heb ik als een fijne en goede bevalling ervaren.
Ik stond de 23e gepland voor een KS, (ja, leuk verjaardagscadeautje) maar onze kleine meid wilde graag haar eigen verjaardag en is de 22e met spoed gehaald.
Over overrompelen gesproken, om 21:30 braken mijn vliezen, en om 22:35 werd ze uit mijn buik getild. Niet te vergelijken met een vaginale bevalling natuurlijk, maar ook wel bizar dat het allemaal zo snel ging.
Geniet van je kleintje!

Gefeliciteerd nog!

Bij mijn oudste heb ik er 2 dagen over gedaan, werd ingeleid ivm termijn (42 weken). 1e dag gel gehad om de boel op gang te brengen, deed helaas niks. Volgende morgen om 8.30u toch 2 cm ontslutiing, dus braken ze de vliezen, uiteindelijk stagneerde de ontluiting bij 5cm om 12.30u, toen infuus gekregen en hij werd geboren om 16.30.

Tara (van 6-1-2012) werd ik ook ingeleid, dit keer ivm hoge bloeddruk bij 38,5weken. Dit keer ook weer gel gehad om 9.30u, om 12.30u 2cm, weer gel gehad, om 15.30u nog steed 2cm, vruchtwater doorgeprikt, toen ging het snel. Om 16.30 3cm ontsluiting, om 18.15u 6cm ontlsluiting, om 18.49 volledige ontsluiting (!), had al 4 persweeen weggepuft zonder dat ik er erg in had, om 18.58u is ze na 4 persweeen geboren.

Als ik moest kiezen, dan doe mij toch maar mijn 2e bevalling, ging wel heel snel, maar was er het liefst ook snel vanaf :)

Heb overigens geen last gehad van naaweeeen, en heb heel mijn bevalling uitgebreid in een zwangeschapsdagboek op papier gezet voor haarzelf om later terug te lezen, en voor mezelf om het niet te vergeten :) ( tip?! voor de verwerking?)

Een bevalling mag je officieel tellen vanaf het breken van de vliezen of het hebben van weeeen die met regelmaat om de 5 minuten komen. Nou in mijn geval is het begonnen bij het breken van de vliezen om 15.30u, totale tijd bevalling: 3,5uur....Tegenover 8 uur tegen de eerste bevalling...

Geniet van je moppie(s!)

Hey meid gefeliciteerd!
Kan me voorstellen dat het je wat te snel ging. Met de eerste heb ik er 22 uur over gedaan en dat gaf inderdaad wel de gelegenheid om je te beseffen dat het er nu echt aan zat te komen. Dus kan me jou gevoel heel goed voorstellen.
Maar nu lekker genieten van de kleine!

Terug
Bovenaan