Detectiepoortje

Hallo,
Ik ben 13 weken zwanger en ga over 2 weken op vakantie. Nu heb ik van 2 collega's gehoord dat je dan niet door zo'n detectiepoortje mag.
Ik kan alleen hier niks over vinden op internet. Weet iemand dit, en waarom mag dit niet (ben ik nieuwschierig naar). Als  niemand het weet maakt het niks uit hoor, dan vraag ik het gewoon aan de vk.

Groetjes,
Christel

Hoi...

Volgens mij is dit gewoon onzin hoor... waarom zou je anders tot je 7e maand mogen vliegen? Dat zouden ze dan toch ook niet toelaten?

En die straling is ook wel ver te zoeken hoor.
Toen ik net zwanger was ( en wist dit dus toen nog niet ) hebben ze rontgenfoto's een scan en een MRI gemaakt van mijn rug.
Zo'n MRI scan is wel de gevaarlijkste die ik me kan bedenken omdat je werkt met heel hard geluid en zeer sterke magneten.
Mijn kindje doet het bijzonder goed dus ik denk niet dat dat verhaal klopt.

Anders bel voor de zekerheid je huisarts die kan je dat ook wel vertellen.

Liefs Esther en een hele fijne vakantie alvast !!!

hee hallo.....

ben zelf ooit eens met 28 weken zwangerschap op vakantie gegaan naar spanje....vliegen.....en gewoon door t poortje lopen.......nooit van gehoord dat t niet mag!!!!

dus........lekker gaan!!!!!!!!!

Bedankt voor jullie berichtjes (ook al zijn het er nog maar 2).
Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord, maar ik dacht ik zoek het toch even op/vraag het even. Ik ga gewoon lekker op vakantie  (ging ik toch wel, haha)!!!

Zo'n detectiepoortje werkt niet met straling. Rontgen en MRI zijn in theorie wel schadelijk maar zoals hierboven al staat heeft zelfs dat heel weinig invloed.
Gewoon lekker gaan! Veel plezier!

Ik heb tijdens 2 zwangerschappen binnen jusitie gewerkt en moest elke dag door zo'n poortje heen als ik aan het  werk moest. Dit mocht gewoon want dit had geen gevolgen voor je zwangerschap. Het zou toch ook flink balen zijn dat je als zwangere niet meer zou mogen genieten van een lekkere vliegvakantie.... en trouwens dan zouden er al heel veel vrouwen aan het begin van de zwangerschap verplicht thuis moeten zitten (leuk voor al die leidinggevenden). Hij scant alleen maar op metaal en aanverwante zaken, en natuurlijk op alle metaal  die je bij je en in je hebt  hebt.  Een piercing bijv, maar ook een pin in je been of stalen neuzen in je schoen. Een tip als je een riem om hebt doe je hand voor de gesp......

Ga lekker genieten van je vakantie!!! Het weer wordt hier  alleen maar minder.......

mamaraf

hoi christal,

Hier een antwoord op je vraag over het lopen door een detectiepoortje.
Zelf heb ik in de beveiliging gezeten op schiphol en heb zelf bij de poortjes gestaan (ik deed de tassen en mensencontrole) We hebben vaak zat de vraag gekregen of het kwaad kan maar idd kan helemaal geen kwaad. De poortjes die scannen op je lichaam en niet in je lichaam. Ze zoeken naar metalen voorwerpen die je bv in je zakken hebt.
Ik ben nu zelf 32 weken zwanger en als ik zou gaan vliegen zou ik er gewoon door heen lopen zonder enige twijfel.

Ondanks alle uitleg zijn er altijd mensen bij die twijfelen. Mocht je nou echt nog twijfels hebben en er absoluut niet door heen willen gaan dan is dat ook geen probleem. Gewoon aangeven dat je zwanger bent en er liever niet doorheen wilt gaan.  Wel moet je dan een volledige handmatige controle ondergaan. Dus ze gaan je volledig foulleren en alle zakken nakijken.

Ik hoop dat je nu meer gerustgesteld bent.

Groetjes Evelien
32w

Terug
Bovenaan