Deze keer: Onder in buik een drukkend gevoel?

Op 13 februari heb ik een miskraam gehad (1e keer). De vrucht is er vanzelf uitgegaan, de gynaecoloog heeft een controle uitgevoerd. Hij zei zelfs bij ons vertrek: "Ik zie jullie binnenkort wel weer." En zo moeten we het ook maar bekijken.
Eerst was dat natuurlijk makkekijker gezegd, dan gedaan. En nu soms nog wel hoor. Ik ben inmiddels weer een keer ongesteld geweest, ook rond de verwachte datum. Toen deze menstruatie geweest was, kon ik voor mijn gevoel ook weer 'gewoon' verder.
Onze hoofden stonden er alleen nog niet erg naar. We hebben in de afgelopen weken ook niet vaak gevreeën.
Vandaag is het 24 dagen geleden dat mijn laatste menstruatie was. Ik heb niet een erg regelmatige cyclus; het varieert van 21 tot 36 dagen. De voriger keer hebben we na 42 dagen een test gedaan. Na een bezoekje gebracht te hebben aan de huisarts bleek ik 5,5 week zwanger te zijn.
Op dit moment zie ik nog geen reden tot een test. Maar ik heb zo'n apart gevoel onder in mijn buik. Het is een beetje een drukkend gevoel. Alsof ik moet plassen.  Hetzelfde gevoel als toen ik zwanger was. Toen kreeg ik dat gevoel alleen pas na 7 weken of zo. En nu voel ik het nu al.
Verder heb ik geen zwangerschapsverschijnselen, dat had ik de vorige keer ook niet. Volgens mijn huisarts had dat niets te betekenen.
Zouden jullie nu al een test doen? Ik denk dat ik mezelf voor de gek hou, omdat ik het ook erg graag wil.

Hoi hoi,

Het zou kunnen dat je er teveel mee bezig bent en daardoor van alles gaat voelen.
Maar ja, als je twijfelt zou ik gewoon een test halen. Anders blijf je er toch maar mee rondlopen.
Ik had dat zelf ook, dat ik dan geen rust had. Ik heb elke keer als ik twijfelde gewoon getest. Dan wist ik waar ik aan toe was. En nu ben ik alweer bijna 25 weken zwanger....

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

hoi hoi

ik heb zelf 14 jan een bbz gehad en daarna een mk ik was 8 weken
ben daarna ook 1 keer ong geworden en moest vandaag weer ong worden
heb al een paar dagen ook een drukkend gevoel in mijn buik
en mijn borsten doen ook zeer
af en toe heb ik een heel klein beetje bloed verlies alleen als ik af veeg meer niet
ik durf geen test te doen dus zaterdag ga ik samen met mijn man toch maar een test doen als de ong nog niet heeft doorgezet
want normaal als ik een beetje vloei dan zet het altijd door maar nu al een paar dagen niet en ik zit nu weer in die onzekerheid want mijn gevoel zegt dat ik zwanger bent maaar ja na meer als een jaar bezig te zijn zakt de moed langzaam je schoenen in
dus als ik jou was zou ik gewoon een test doen dan weet je meer zaterdag doe ik het ook dan ben ik 3 dagen overtijd en dat ben ik niet vaak overtijd meestal 28 dagen ben altijd wel rond die dag

dus spannend

succes

Tja heel dubbel. Aan de ene kant zeg ik, doe een test, maar aan de andere kant bij een onregelmatige cyclus heeft het misschien nog geen nut.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Liefs,

Nina

Heb nu net toch maar een test gedaan. Ik blijf onzeker, dom he?
Vorige keer hadden we namelijk een digitale test: daarin verschijnt zwanger of niet zwanger, duidelijker kan het niet.
Nu kwam er een min of een plus. Het plusteken kan lichter of donkerder zijn. Nu was de horizontale streep echt duidelijk te zien. Deze bestond allemaal uit kleine stippeltjes. De verticale streep was wat vaagjes te zien, bestond ook niet uit stippeltjes. AAAAAH
We gaan er maar vanuit dat ik niet zwanger ben.... Of heeft iemand andere ervaringen...?
Mocht de ongesteldheid uit blijven, dan doe ik gewoon nog een test, maar dan een digitale.

Hoi Sunshine,

Ik wil je niet al te voorbarig blij maken maar ik heb het ook meegemaakt.
Ik werd na mijn curretage maar niet ongesteld. Toen ik op een gegeven moment weer vaak moest plassen, kreeg ik het vermoeden dat ik misschien wel weer zwanger kon zijn.
Test gedaan en net al jij een heeeeeeeeeeel vaag plusje. Ik wist ook niet wat ik er van moest denken. Een paar dagen later nog maar een test gedaan en wat denk je.......... een dikke plus! ZWANGER
We hebben kort daarna een echo laten maken om te kijken wat er nu aan de hand was daarbinnen. De echoscopiste zei toen tegen mij: maakt niet uit hoe dik het lijntje is, als je hem ziet ben je zwanger......
Dus......

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

Hallo Sunshine,

Mij is verteld dat als je een streep ziet, hoe vaag ook, dat je dan zwanger bent. Als ik jou was zou ik over een paar dagen nog een keer testen. Waarschijnlijk is de streep dan wel duidelijker te zien.

Succes ik voor je.

Groetjes Marije

Terug
Bovenaan