deze naam staat niet bij de babynamen voor meisjes

A

Anoniem

Guest
het valt niet mee om zwanger te raken,
ook al willen wij dat zo graag.
het is steeds maar afwachten, en ik wordt af en toe knetter gek van die onregelmatige cyclus, denk steeds dat ik een aantal dagen overtijd ben, en dan wordt ik als nog ongesteld,
nu ben ik sins dinsdag 3-8-2004 ook onzeker, ik ben het wel geworden,cyclus was 33, maar dit is geen normale menstruatie (zie mijn andere oproepje)

maar als ik straks zwanger ben,
dan hoop ik op een meisje.

en haar naam wordt dan: sjan.

en deze naam staat niet bij de babynamen.

waarom sjan?

19-3-2004 is ons mam zeer plots en onverwacht overleden.
ze ging op de fiets naar het dorp toe,om bij de trekpleister 1 doosje paracetamols te halen.maar ze kwam niet meer terug.

wat blijkt,ze stond bij de kassa te wachten, loopt een kassa medewerkster achter ons mam door, om mee te helpen.
ons mam valt tegen haar aan, en weg is ze.
dus ze heeft een accutte hartinfarct gehad, volgends de arts, heeft ons mam niks gevoeld, want voor dat ze de grond raakte was ze al weg.

die dag en de dagen erna, zij ons pap,
steeds in herhaling: nu hebben we geen sjanneke meer in de familie.

dus....... patricia

je raad het al. als ik straks zwanger ben van een meisje dan noemen we haar naar ons mam, sjan. gaat ze dus heten.

als ze klein is noemen we haar sjanneke zo werdt ons mam ook genoemd, en als ze groot is dan sjan.

zo blijft ons mam toch nog een beetje in de familie.

ons mam was pas 55, kerngezond en nooit ziek,
maar ik weet zeker dat ons mam daar boven tussen de wolken ,blij is met deze besluit, want als ik weer naar het ziekenhuis moest voor onderzoekjes, inverband met ons kinderwens,
dan had ik er thuis altijd over, en zij en ons pap hoopte allemaal dat wij snel een kind zouden krijgen,
maar helaas,mag ze dat niet meer mee maken. maar ik voel haar aanwezigheid nog steeds,en ze is er nog wel voor mij.
ons mam mocht ook maar 7 en een halve maand van haar eerste kleinzoon genieten, en luc wordt vandaag 8-8-2004 alweer 1.

en het zou dus mooi zijn als wij,
ik en mijn man een dochtertje zouden krijgen.

Jeetje, wat een verhaal zeg. Heel mooi dat jullie haar vernoemen naar je moeder! Ook tenminste niet zo'n standaard naam!

X

Hoi patricia

Ik vind het echt heel mooi dat je je moeder ´s naam door wilt geven.
Wat een verdriet,zeg, op zo ´n onvoorstelbaar plotseling moment je moeder verliezen,ik hoop dat je heel snel van een klein Sjanneke mag genieten.

veel liefs Jeanette

hoi patricia,

veel sterkte, en nog meer geluk gewenst!!
absoluut een leuke gedachte om een evt dochter naar je moeder te vernoemen, maar......is dat wel verstandig....ze zal altijd "vergeleken" en geaccosieerd worden met je moeder?

volgens mij aan je verhaal te lezen kom je uit de buurt van waar ik woon...ons pap en ons mam....grappig om dit te lezen

xx kimpansee

hoi kimpansee.en de rest bedankt voor jullie reactie, ik hoop echt dat het een dochtertje wordt, en dat we haar naar ons mam noemen, en ik denk niet dat ze met ons mam vergeleken wordt hoor.
maar ja ,wij wachten gewoon af,wanneer ik zwanger ben, en helaas hebben we het niet voor het zeggen,of wij een meisje of een jongen krijgen,
ben benieuwd trouwens wanneer het raak is, we zijn al 2 jaar en 3 maanden bezig.
en sins het overlijden van ons mam, ben ik meer met de rouw bezig dan met zwnager raken, en deze week was mijn menstruatie anders dan anders, zie mijn eerste oproepje.

o,ja kimpansee.
waar komen je ouders dan vandaan?
komen zij ook uit geldrop?
want daar wonen wij, jongere zus en zwanger en mijn ouder(s)

wat denken jullie van mijn eerste oproepje.

ben vandaag van mijn menstruatie af, maar ben nog steeds misselijk, last van mijn borsten,heb net mijn bh uitgegooit,
en moet nog altijd vaak naar de wc.

Wat triest zeg,ik heb er kippenvel van en tranen in m"n ogen.
Ik vind het een erg mooie gedachte,ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden en je sjanneke in je armen mag houden.
Groetjes Phoebe

Ik las je verhaal en moest gelijk denken hoe blij en gelukkig ik mag zijn als je moeder er nog is. Dat wordt zo vaak vergeten en zo vaak normaal gevonden maar voor jullie is dat niet zo normaal. Jullie hebben hier zoveel verdriet om gehad en nu nog steeds. Ik vind het wel heeel erg mooi dat je je dochter zo gaat noemen heel speciaal ook. Ik wens je heel veel succes en sterkte met het zwanger worden en zijn want voor jullie is het gewoon veel moeilijker en emotioneler.

Ik duim voor je..

Liefs Bibi

Terug
Bovenaan