Deze week inleiding , maar zoon van 4 heeft (wss) RS virus

Hallo allemaal,

Deze week zal ik (moeten) bevallen in het ZH. Onze zoon van 4 hoest zó enorm en heeft alle tekenen van het RS virus.

ik maak me een beetje zorgen, nu al, om de baby die straks net geboren is en dan met zoveel heersende griep en verkoudheid en dus ook het RS virus.

Ik ga bv geven, dus dat scheelt al iets, maar zijn er nog tips waar jullie veel aan hebben gehad in zo’n situatie?

Dankjewel, liefs!

Hoi,
Ik ben een paar weken terug bevallen en iedereen om me heen was aan het hoesten en snotteren. Ook mijn twee andere kindjes. Ikzelf was ook alles behalve fit. Vond het ook best wel eng, maar de verloskundige zei toen dat juist die eerste paar weken een baby echt nog heel veel antistoffen vanuit de buik heeft en daarnaast helpt bv dan ook nog. Eigenlijk was de boodschap; beter nu heel veel zieken om je heen dan als je baby een paar weken ouder is. Daardoor heb ik het een beetje los kunnen laten.
In ieder geval heel veel succes met je inleiding en heel veel geluk met je kindje!

Onze baby was met 2 weken al strontverkoude . Ik zou wel iedereen die hoest hoe lullig ook op afsatand houden

[quote quote=10599736]Hoi, Ik ben een paar weken terug bevallen en iedereen om me heen was aan het hoesten en snotteren. Ook mijn twee andere kindjes. Ikzelf was ook alles behalve fit. Vond het ook best wel eng, maar de verloskundige zei toen dat juist die eerste paar weken een baby echt nog heel veel antistoffen vanuit de buik heeft en daarnaast helpt bv dan ook nog. Eigenlijk was de boodschap; beter nu heel veel zieken om je heen dan als je baby een paar weken ouder is. Daardoor heb ik het een beetje los kunnen laten. In ieder geval heel veel succes met je inleiding en heel veel geluk met je kindje![/quote]
Ik lag met 10 dagen ruim 3 weken op de IC met het RS-virus. Veel jonge baby's liggen in het ziekenhuis met het RS helaas! 

Het 1e wat in mij opkomt is: vooral heel dicht bij jezelf blijven en goed naar je gevoel luisteren. Daar bedoel ik mee dat iedereen andere dingen goed vindt en comfortabel mee is. Dus vooral niet naar anderen luisteren, hoe moeilijk dat soms is, zeker als je onder de hormonen zit. Dus wil jij dat mensen die verkouden zijn niet langskomen, niet binnen laten. Wil je dat iedereen die binnenkomt zijn/haat handen wast, gewoon duidelijk zeggen. Voelt het voor jou beter als niemand anders dan jullie zelf de baby vasthouden? Gewoon voet bij stuk houden. Uiteindelijk is het jullie kindje en sla je jezelf voor je kop als er toch iets gebeurt omdat je over je eigen grenzen heen bent gegaan. Heel veel succes en geluk alvast. Hopelijk kan je van de eerste momenten genieten en je hier niet te druk om maken. Lekker in je bubbel blijven! ❤️

Terug
Bovenaan