Dezelfde voorletter

<p>Wie heeft er twee kids met dezelfde voorletter in de naam? En hoe bevalt dat? Is het lastig met post en instanties enz?</p><p>Voor ons tweede kindje hebben we nu eindelijk een naam gekozen. Maar wel met dezelfde beginletter als ons eerste kindje. We geven hem wel nog een tweede naam, die een andere beginletter heeft dan de tweede naam van ons eerste kindje. </p>

Met post is soms op latere leeftijd wel eens ooit lastig. Mijn vader en ik hadden dezelfde voorletter, alleen hij had dan nog een doopnaam en ik niet. Met officiële post was het altijd duidelijk, met andere post was het soms gokken voor wie het was. Maar ja, hoe vaak komt het nu voor dat het echt vervelend is? Ik vond het zelf nou niet onoverkomelijk. Kan me wel voorstellen dat het met kinderen lastiger is, omdat je dan wellicht dezelfde soort post kunt ontvangen. Is aan jullie de vraag hoe vervelend dit is; als je heel nuchter bent ingesteld moet het geen probleem zijn ;)

Mijn zus en ik hebben dezelfde voorletter. Ik heb dat nooit lastig gevonden. Bij post staat er vaak een hele voornaam of alle voorletters. Onze tweede namen hebben wel andere voorletters dus dat was dan duidelijk genoeg. Als dat de naam is die jullie leuk vinden zou ik er gewoon voor gaan. 

Mijn broer en ik hebben het ook, geen tweede naam erbij. Het kwam best wel eens voor met post dat we niet wisten van wie het was, maar wij hebben ons daar nooit druk over gemaakt of last van gehad.
Dus, ik zou me er helemaal niet zo druk om maken. 
Groetjes 

Terug
Bovenaan