Diëten, diëten, diëten, grrrrrr

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Zoals het onderwerp al zegt, gaat het om diëten.
Ik merk dat sommige kleren mij niet meer goed staan en passen en dat frustreert me! Als ik zit, dan zie je van die Michelinbanden aan mijn zijkanten, pffff. Kortom, ik wil afvallen en zoek dus een goed (vol te houden) dieet. Het liefst zonder sporten . Ik werk fulltime, vertrek elke ochtend om 8 uur van huis en ben rond 18:45 uur pas weer thuis. Dan heb ik eindelijk tijd voor Tara. Dus heb geen tijd en zin om te gaan sporten, vandaar.

Nu wil ik graag weten welke diëten jullie volg(d)en. Was het (makkelijk) vol te houden? Hoeveel was je erdoor afgevallen?

Verder heb ik gehoord over het ziekenhuisdieet, het 3 dagen dieet, het eiwitdieet, Atkins, Sonja Bakker etc. wie heeft er ervaring met 1 van deze diëten?

Groetjes,
Shivana

Hoi Shivana,

Ik zou vandaag beginnen met Sonja Bakker maar ik heb er toch vanaf gezien en het boek terug gebracht. Haar dieet is eigenlijk niets anders dan bewust minder en gezonder eten en niet teveel snoepen. Ik ben twee jaar voor de geboorte van Marissa op mijn eigen manier 42 kilo afgevallen. Gewoon door bewuster met eten om te gaan en minder te snoepen. Als je allemaal eerlijk bent dan weet je eigenlijk wel wat je teveel eet. Ik heb er trouwens ook nooit bij gesport. Ik ga het nu dus weer gewoon zo doen zoals de vorige keer. Wat wel een aanrader is, ga een keer naar de huisarts en vraag of je naar een dietiste mag. Dit wordt gewoon vergoed en zij kan je op de goede weg helpen. Uiteindelijk moet je namelijk toch zelf dingen blijvend veranderen.

groetjes Linda

@ Linda: wat een verstandige opmerkingen!

Ik sluit me daar volledig bij aan. Inderdaad, eigenlijk weet ik ook wel wat ik verkeerd doe. Ik eet teveel chocolade 's avonds. Eet makkelijk een hele reep op. En dan niet zo'n langwerpige, maar zo'n blokmodel... Of een magnum... Voor mij is het ook een stukje ontspanning. Even een rustmoment en dan moet er gewoon chocolade bij. Chips of ander snoep interesseert me echt niet. En tijdens de 3 maaltijden eet ik ook niet teveel. Dusja, gezonder eten. Ik ga er ook weer mee beginnen.

Hoi Shivana,
wat een drama he dat lijnen? Ik weet er alles van.
Ik heb dan ook maar 1 advies voor je, en dat is waag je niet aan vage dieeten zoals t ziekenhuis dieet. Je valt wel af maar zodra je weer normaal gaat eten zitten de pondjes er weer aan. Dus gewoon op je voeding letten. Het beste is op de calorieen letten. Begin de dag met een goed ontbijt. Maximaal 3 (verstandige) tussendoortjes en lunch en avondeten en vooral veel water drinken.
Nou meid succes,

groetjes van Sonja

(p.s. ik vind zelf persoonlijk nog steeds de Weight Watchers het beste, daar kun je tellen, mag je af en toe ook wat lekkers tussen door en je hoeft niet alleen groenvoer te eten, ik lust bijv. geen sla!)

Terug
Bovenaan