Dia pauze, bloedverlies en uiteindelijk krampen

<p style="text-align: right;">29 mei ben ik bij de verloskundige geweest voor de 1e echo, ik had op dat moment 7 weken en 5 dagen zwanger moeten zijn. Echter op de echo was een kleiner vruchtje te zien van ongeveer 5 weken en 3 dagen en er was nog geen kloppend hartje te zien. Ze vertelde dat we ons niet ongerust hoefde te maken en dat er waarschijnlijk sprake was van een dia pauze, het vruchtje zou een tijd hebben rond gezworven voor het zich innestelde en volgens haar kwam dit vrij vaak voor, over 2 weken mochten we terug komen om verder te kijken.</p><p>Zelf had ik hier geen goed gevoel over en dacht toch dat het gewoon gestopt was met groeien omdat het schijnbaar niet goed zat.</p><p>2 mei begon er ineens bloedverlies en ik belde de verloskundige en die zei het kan of een miskraam zijn of je baarmoedermond die bloed, ik moest na het weekend terug bellen om te zeggen hoe het ging. </p><p>Daarna had ik al helemaal een fout gevoel dat ik een miskraam zou gaan krijgen maar ik had geen buikpijn en af en aan bloedverlies dus ook de verloskundige maandag was toch nog hoopvol op een goeie afloop terwijl ik zelf de hoop toch al wel had en heb opgegeven. </p><p>Vanaf vandaag heb ik dan wel ook buikkramp dus ik denk toch dat het nu echt einde verhaal gaat zijn?</p><p>Ik vind het zo lastig zo lang te moeten wachten en dat ze je toch steeds hoop geven tegen beter weten in maandag mag ik weer langskomen voor een echo of eerder als het bloedverlies zou zijn gestopt.</p><p>Hebben meer mensen hier ervaring mee dit verloop van de zwangerschap en dat het dan toch goed afloopt? Ik geloof er eigenlijk niet in en ben echt bang dat het een deze dagen mis loopt. </p><p>Het is onze 2de zwangerschap we hebben al een heel lief meisje van 1.5.</p>

Het vervelende is dat niemand je hier zekerheid kan geven... wanneer gaat ze een echo doen? Als er nu geen hartje klopt lijkt het me duidelijk.
Eerlijk gezegd klinkt het als een miskraam, zo alles bij elkaar. En je lichaam lijkt het vruchtje af te stoten. Heb je al stolsels in het bloed? Maar nogmaals, ik kan het je niet met zekerheid zeggen natuurlijk! Hoop op een goede afloop voor je!

Maandag krijg ik een nieuwe echo.
Ik heb wel af en toe kleine stolsels in het bloed maar dat vertelde ik de verloskundige ook aan de telefoon en alsnog zei ze dat ze wel hoop had op een goeie afloop, zolang ik niet een stolsel zo groot als een klein ei verloop.
Zelf had ik me er bij neer gelegd dat het foute boel was en het lastig dat hun je juist steeds hoop geven, maar inderdaad afwachten en hopen dat het snel maandag word. 
Ik zal van mn stoel vallen als daar zal blijken dat alles goed is.

En hoe lang bloed je nu? Je kunt ook een zwangerschapstest doen, maar goed, waarschijnlijk is die nog gewoon positief. Op zich testte ik vrij snel na mijn vroege miskraam weer negatief, maar ik had wel 2 dagen flink bloed. Overigens geen stolsels zo groot als een ei hoor! Meer een menstruatie, zoiets. 
Dus ook daar heb je niet veel aan, maar snap dat die onzekerheid killing is! Afwachten is zo erg! 

Ik bloed nu vanaf donderdag, het ene moment erger dan het andere moment. 
Het wachten is inderdaad erg en de onzekerheid killing maar er zit niks anders op helaas... 
Ik kan inderdaad een test proberen ik heb er nog 1 liggen. Morgen eens kijken 
Dankjewel voor je reacties :)

Het wachten is inderdaad erg en de onzekerheid killing maar er zit niks anders op helaas... 

Terug
Bovenaan