Diabetes waardes iets te hoog

<p>Hallo,</p><p>ik heb zwangerschapsdiabetes en moet een paar keer per dag prikken.</p><p>Nu prik ik meestal mooi maar als ik iets ga eten prik er soms iets over. Dan zit ik aan 124 of 126. Normaal is de grens 120 twee uur na de maaltijd. </p><p>Iemand een idee of dit een groot probleem is? <br />ik ga eind volgende week naar het ziekenhuis maar wou al even posten. <br /><br /></p><p>bedankt! </p>
 
Hier in het ziekenhuis wel! Ze willen het wat dat betreft goed in de gaten houden. Ik ben het hele traject ingegaan, om dat tijdens het bloedprikken mijn glucosewaarde 0,1 te hoog was. Wel in combinatie met een grote baby!
Maar verder eigenlijk geen hoge waarden meer gehad.
Succes!
 
Nee, heel af en toe. Nu vnv en twee weken geleden op resto. Een uurtje later was het 81. 
ik weet ook niet of stress een invloed heeft. Zit namelijk op avonden als deze al te stressen een uur op voorhand... ?
 
Ik heb ook een gtt gedaan en ben in de molen terecht gekomen vanwege een nuchtere waarde die 0.1 te hoog was. Sterker nog. Ziekenhuis en verloskundige houden 5.1 als maximale waarde aan, ik had 5.2, en de dietiste is blij als het onder 5.3 is. Net als d ehelft van de andere ziekenhuizen. Maar toch bleek er wat aan de hand hoor. 
Ik ken jouw waarden niet. Hier zijn die anders. Maar ik volg nu 4 weken een dieet en moet curves prikken. Op eten reageer ik altijd goed. Zelfs op patat of een beetje pizza. Al scoor ik daar wel hoger op, op de grens. 
Maar mijn nuchtere waardes zijn off. De helft van de ochtenden max 5.2 en dus goed. En de andere helft soms wel 5.5 of 5.7. Het dagenraadeffect. Ik heb het heel wat kunnen beinvloeden met een late koolhydraatrijke cracker en een heel vroeg ontbijtje. Maar niet elke dag gaat nog goed. Heel lastig als je er met eten zo weinig invloed op kan uitoefenen. 
Ze hebben het nu over langwerkende insuline voor de nacht. Maar mijn nuchtere waarde is zo minimaal verhoogd. De verloskundige en dietisten zeiden beiden dat problemen bij de baby ontstaan wanneer je regelmatig na het eten in de 8/9/10 prikt. Dat heb ik niet. Ook kom ik maar lastig aan al een maand en ben zelfs afgevallen. De baby is erg groot, p95, maar dat is ze al sinds begin van de metingen en ze volgt haar eigen curve. Geen afwijkende groei verder. Wij zijn beiden ook erg groot. Dus ik zelf snap de noodzaak niet zo. En zolang ze me dat niet uit kunnen leggen komt er nog geen insuline in. Komende week weer een controle dus dan hebben we het er weer over. De dietiste ziet overigens ook geen noodzaak voor insuline. De gyn begint er wel steeds over, maar meer met het idee dat het in de loop van de weken erger wordt. En dat zie ik nog niet in mijn waardes terug. 
Nou ja. In elk geval, ook minimale afwijkingen nemen ze (terecht) heel serieus.
 
Ja jullie waarden in Nederland liggen best hoger. Ik heb het vergeleken en wij moeten onder 120 en jullie kunnen tot 140. Best een groot verschil.
maar ja het is frustrerend omdat hormonen enzo ook een rol spelen. Je kan twee keer hetzelfde eten en toch heel anders prikken. 


ik snap ook dat je die insuline liever niet hebt! Ik zou er ook niet blij mee zijn.
 
succes!
 
Vraagje voor Lewis over dageraadeffect. Je zei dat je laat een koolhydraatrijke cracker nam: wat kan ik me hierbij voorstellen? En smorgensvroeg ontbijt. Heb je dan bewust kortere nachten geslapen? Ik ben hiermee helaas ook aan het stoeien, de rest van de dag is top te regelen met voeding.
Ik hoop gebruik te kunnen maken van jou tips ?

Groetjes lindsay
 
Terug
Bovenaan