Diabetest en groot kind

<p>Bij de groei echo met 36 weken bleek het kindje 4 weken voor te zijn qua lengte en gewicht. Dus zat al 40.2 dagen. Hiervoor hebben ze het daar nooit over gehad.</p><p>Gister zelf aangegeven toch wel graag een diabetes test te willen doen. Vandaag gedaan, waarvan de uitslag nuchter goed was en de waarde na 2 uur op 7.7 zat 7.8 is de ondergrens. </p><p>Nu ben ik daar dus niet heel gerust onder. Aangezien ik gewoon tot 42 weken door mag lopen. Hoe groot zou het kind dan wel niet zijn? </p><p>Hoe denken jullie hierover? </p><p> </p>

Ik ben zeker geen expert dus kan alleen mijn eigen ervaring delen. 
Ik had op het randje zwangerschapsdiabetes. Nuchter goed maar daarna precies 7.8. Toen mijn waardes bij moeten houden en die waren altijd goed dus ik hoefde geen medicijnen te gebruiken en alleen op mijn eten te lette. 
Bij groei echo's bleek mijn kindje groot. Daarom ben ik bij 39 weken ingeleid en 39.1 bevallen. 
Dat vond ik wel even spannend. Zowel het inleiden als de verklaring dat hij anders nog wel eens te groot kon zijn en vast kon komen te zitten. Maar... De bevalling ging super goed! Hij woog 3860 en kwam er vrij makkelijk uit.
Ik weet natuurlijk niet hoe het was geweest als hij tot 42 weken was blijven zitten maar in mijn geval heb ik mij er meer druk om gemaakt dan nodig was. Inleiden was misschien een goed plan maar dat hebben ze dus ook gedaan en het is allemaal goed verlopen. 
En niet te vergeten, die echo's hebben echt een brede marge! Geloof dat het nog 500 kg kan schelen en dat is aardig wat.
Succes!!! 

Ik had zelf ook zwangerschapssuiker maar ook alleen met een dieet. Mijn waardes waren niet zo extreem.. bij de groei echo's bij 28 en 32 weken bleek mijn dochtertje wel te dik te zijn bij het buikje. 
Daarna terug in behandeling bij de verloskundige. Zij heeft bij 35 weken nog eens de groei gecheckt en toen viel het mee volgens haar. 
Maar aangezien ik me heel slecht aan het dieet kon houden en toch ook vaker wat hogere waardes had, heb ik zelf om een inleiding gevraagd. Juist omdat ik bang was dat ze anders te groot zou zijn en omdat ik minder bewegingen van haar voelde. 
Dit is ook gebeurd bij 38+1 en bij 38+3 is ze geboren met een gewicht van 3730 gram en 50 cm lang. Ik was dus wel blij dat ze eerder is geboren. ?

Ik heb geen verstand van zwangerschapsdiabetes, maar weet wel dat de grootte van het kindje heel moeilijk is in te schatten. Vaak zitten ze er compleet naast.
Toen ik zwanger was van mijn dochter kreeg ik met 38 weken een extra echo omdat ze mogelijk veel te klein was (daarvoor nooit iets over gehoord) Op de echo konden ze het slecht zien omdat ze al zo opgevouwen lag. Met de geboorte (precies op 40 weken) woog ze 4400 gram! Hoe was dit mogelijk?? En ik maar denken dat ik een klein kindje zou krijgen.
Nu ben ik 35 weken zwanger van mijn tweede kindje en nu roepen ze dat deze baby ook groot wordt, maar dat zeggen ze geloof ik alleen maar om zichzelf in te dekken ondat ze het bij mn dochter mis hadden. Maar ze gaan de baby ook niet eerder halen, dat doen ze gewoon niet zomaar! Alleen als er iets mis is met je kindje.
Het is toch het fijnst als de baby uit zichzelf komt en zelf aangeeft er klaar voor te zijn. En ook al was mijn dochter zo zwaar, de bevalling ging prima en ik ben niet uitgescheurd/geen enkele hechting... dus het kan wel gewoon!!

Hoi, 
Ik heb nu precies hetzelfde. Mijn vorige kind was 56,5 cm en 4150 bij geboorte. Dit werd uiteindelijk keizersnede ivm sterrenkijker. Dus extra echo gehad en mijn zwangerschap loopt ook 4 weken voor in gewicht. Maar artsen maken zich daar niet heel erg zorgen om. Dus ik ook niet, alleen bij mij staat er voor volgende week een geplande keizersnede op de agenda dus misschien maakt dat uit. Ze zullen bij jou waarschijnlijk je niet te lang laten doorlopen na de 40 weken.
Succes de laatste loodjes! 

Ik zou op je gevoel en verloskundige vertrouwen. Bij mij zeiden ze vanaf 20’weken al dat het een grote jongen zou worden. Mijn vriend en ik zijn allebei lang (1.78&1.92) dus op zich niet gek. Paar keer suikertest gedaan en kwam niks uit. Extra groeiecho’s gedaan en liep ook aantal weken voor op de groei. Ze schatten hem bij 40 weken op 9 pond. Mijn verloskundige was zo lief en voorkomend en vroeg of ik ermee zat dat hij groot zou zijn, en legde me uit dat een kindje van 5 a 6 pond net zoveel problemen kan geven met de bevalling als eentje van 9 pond dus dat hoeft geen invloed te hebben! Als ik er wel mee zat zou ik kunnen kiezen om eerder ingeleid te worden. Uiteindelijk ben ik met 37,5 week bevallen en was de kleine 4320 gram. En de bevalling is me zo meegevallen! Ik denk dat je gewoon naar je gevoel moet luisteren en aangeven bij je verloskundige waar je mee zit. Succes met de laatste loodjes!

Hoi, 
Ik heb nu precies hetzelfde. Mijn vorige kind was 56,5 cm en 4150 bij geboorte. Dit werd uiteindelijk keizersnede ivm sterrenkijker. Dus extra echo gehad en mijn zwangerschap loopt ook 4 weken voor in gewicht. Maar artsen maken zich daar niet heel erg zorgen om. Dus ik ook niet, alleen bij mij staat er voor volgende week een geplande keizersnede op de agenda dus misschien maakt dat uit. Ze zullen bij jou waarschijnlijk je niet te lang laten doorlopen na de 40 weken.
Succes de laatste loodjes! 

hoi!
ik had een extra groei echo gehad omdat mijn buik aan de grote kant was. De schatting was dat als ik met 42 weken zou bevallen (zoals bij mij  1e) dan uit zo komen op 3800gr. gewoon een grote buik. voor de rest nergens gegroeid en met mijn 1.60m moet de buik toch ergens heen ?.
Maar toen ik beviel met 41.2 ging t persen toch wat stroever dan verwacht. wat bleek.. hij was bijna 9 pond! en ook erg breed (bodybuilder)?
weet je.. het kindje weet echt wanneer het beste is om te komen. als ie door zijn grootte voedingstekort of geen ruimte meer merkt dat ie niet lekker meer zit zal hij vast geen 42 weken blijven zitten. maak  je geen zorgen. de VK houd je de laatste  weken echt goed in de gaten 

Terug
Bovenaan