Diagnose: Factor v Leiden..wie kan ervaringen uitwisselen?

hoi!

heb 3 miskramen gehad waarvan 2 bewezen.
nav de laatste zijn er testen afgenomen bij zowel mijn man als mij.
Uit het chromosomenonderzoek kwam gelukkig niets uit. Bij mij was er echter een lichte bloedstollingsafwijking ontdekt.
Factor v Leiden vorm:heterozygoot
Arts legde de nadruk erop dat het niets ernstigs was en ik geen medicatie nodig had en gewoon op nieuw zwanger kon raken.
wel zou ik onder controle blijven staan en aan einde van de zw schap eventueel antisollingsmiddelen kunnen krijgen.
hij gaf me mee om op internet info in te lezen..
foute boel want je leest erg veel.....
mijns inziens ben ik alleen drager. Dit benoemde hij namelijk zo.heb geen trombose of embolie verleden en binnen de familie komen deze aandoeningen in de directe lijn ook niet voor.

ga wel een 2cond opinion aanvragen bij mijn huidige en vroegere huisarts puur voor mijn eigen info en kijken of men alle 3 hetzelfde erover zegt.

heb geen zin om mijn kop gek te laten maken. ik lees dat er vrouwen zijn wie zonder het te hebben geweten deze ziekte bij zich droegen of drager zijn en gewoon gezonde kids op de wereld gezet hebben. daarnaast lees ik ok veel gruwelverhalen en slaat dan de twijfel soms toe..

zijn er mensen wie deze diagnose ook hebben? en wat zijn de ervaringen?

liefs ester

Hoi Ester, wat ontzettend naar voor je dat je drie keer een miskraam hebt gehad. Weet je ook of die FactorVLeiden daarmee in direct verband staat. Na hoeveel weken gebeurde het? Sorry als ik te veel vraag hoor...

Ik heb in mijn eerste zwangerschap Hellpsyndroom gehad en mijn zoon is met 33,3 weken geboren. Achteraf bleek ik ook FactorVLeiden te hebben. Zodra ik zwanger ben moet ik contact op te nemen met de gyn. En eventueel medicijnen gaan slikken.

Op internet lees je veelal de verschrikkelijke verhalen, omdat die nou eenmaal eerder opgeschreven worden dan die waar alles gewoon goed ging. Ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik ook best geschrokken ben van wat je zoal leest.

Inmiddels probeer ik weer zwanger te worden en hoop natuurlijk op een gewone zwangerschap met een gewone afloop.

Veel liefs.

hoi hoi!

nee men kan niet vaststellen of factor v leiden de directe oorzaak van de miskramen is geweest.

1e was met 11 weken bij 1e echo bleek het een tweeling en met 8 weken gestopt
2e met 6 weken
3e met 8 weken(na 6e week niet verder ontwikkeld)

het hoeft geen verband te hebben maar toch slaat weer de twijfel toe..zucht..had liever gezien dat er helemaal niets uit was gekomen dan kon ik het bij domme pech afschuiven.

aan de andere kant krijgen vrouwen wie niets hebben ook miskramen en vrouwen wie niet weten dat ze iets hebben gezonde kids dus...

ga ervanuit dat de arts gelijk heeft maar heb eerlijk gezegd geen trek in meer missers alvorens men mij medicatie gaat geven..maar ja..afwachten...

eerst maar eens weer zwanger zien te raken haha

jij hebt ook een verhaal zeg!

succes met klussen!

xxx

Heftig hoor...
Mijn gyn. zei me dat ik pas met een week of zes/acht hoef te komen. Denk je dat je al eerder met medicijnen kan beginnen? Misschien bij een positieve test al, waar om ook eigenlijk niet? Gezien je ervaring lijkt me dat niet ondenkbaar. Ben benieuwd naar de uitslag van je second opinion. Sterkte!

Hoi

Bij mijn moeder is een jaar of 7 vastgesteld dat zij heterozygoot factor 5 leiden heeft. Naar aanleiding van deze vaststelling ben ik ook naar huis gegaan. En jawel ook vastgesteld. Mijn broer is naar zijn huisarts gegaan. Die teste niet eens, hij mocht er vanuit gaan dat hij het ook zou hebben.
Toen ik zwanger werd heb ik bij vk vermeld dat ik dit heb. Zij heeft dit uitgezocht en aangegeven dat er geen aanleiding was om zorgen te maken danwel zwangerschap onder begeleiding of iets dergelijks.

Ik ben gelijk zwanger geworden, probleemloze zwangerschap gehad en nimmer last gehad van factor 5 leiden. Zoals mijn huisarts zei: er zijn heel veel vrouwen die niet eens weten dat ze dit hebben.
Dus niet veel te druk maken en ik hoop dat je snel zwanger mag worden en gezond kindje op de wereld mag zetten.

Veel mensen hebben het idd zonder het te weten maar bij Ester en bij mij is het
vastgesteld nadat er dingen mis gingen in de zwangerschappen en dat
vind ik wel reden om bij een arts onder controle te blijven bij een
volgende zwangerschap.
Ik heb gemerkt dat verloskundigen er luchtiger mee omgaan dat gynaecologen, geen idee waarom. Voorlopig moet je er toch maar van uit gaan dat een volgende zwangerschap goed verloopt, die kans is nog altijd vele malen groter... toch?!

Liefs

Hey

Ik ben een leerling van Russelberg en verricht een onderzoek naar apc resistentie en zwangerschappen. Zou ik me een van jullie een telefonische interview kunnen doen om mijn onderzoek een grote meerwaarde te geven?

Alvast bedankt! <b></b><i></i><u></u>

Ik heb een schoonzusje die het heeft en is 2weken geleden bevallen van een gezond kindje.. haar zus heeft het ook en heeft ook 2 gezonde dochters!

Mijn schoonzusje moet altijd bliedverdunners nrmen en omdat ze zwanger wilde worden moest ze gaan spuiten!

Terug
Bovenaan