diagnose? PCO

A

Anoniem

Guest
hoihoi iedereen,

vandaag is de diagnose gevallen, ik heb blijkbaar PCO, moet zelf nog juist uitpluizen wat en hoe, maar het komt er blijkbaar op neer dat ik wel follikels aanmaak, maar dat die niet of te traag groeien, waardoor die zich gaan bundelen en zo een cyste vormen, en dat als er dan een eitje groeit, dit langer en langer duurt, waardoor ook mijn cyclus langer en langer gaat duren.   Dus nu is het even wachten op de menstruatie en dan start ik met clomid. Hopelijk dan met een regelmatige cyclus en een volledige ei-rijping als gevolg. en natuurlijk ook met een zwangerschap.

Zijn er hier nog meiden met PCO en aan clomid, die zin heben om ervaringen uit te wisselen?
Op het moment heb ik gemengde gevoelens, enerzijds is er dus toch iets mis en anderzijds ben ik blij dat ik nu eindelijk met clomid zal geholpen worden.

Veel succes aan alle anderen
groetjes grace

Hoi Grace

wat vervelend voor je.

Ik zou best ervaringen willen uitwisselen met je.
Ik heb ook PCO, dit is eind december ontdekt.
Ik ben nu bezig om mijn menstruatie op te wekken met provera. en dan kan ik gaan beginnen met de hoogste dosering van clomid (150mg).
Hopelijk dat die wel aanslaat

succes

Gr Carol

Hoi Grace,

Even een reactie om je op te vrolijken.

Bij mij is nl. eind vorig jaar ook PCO geconstateerd. Ik had een miskraam gehad en daarna kwam mijn eisprong niet meer op gang. Na 7 maanden werd ik eindelijk ongesteld (heel toevallig op de dag dat ik de uitslag van PCO kreeg) en ik mocht meteen met Clomid beginnen. De clomid sloeg meteen aan en bij de 2e ronde was ik al zwanger en inmiddels ben ik al ruim 27 weken zwanger en alles gaat prima. Op het forum als zwanger worden langer duurt vind je vast meer lotgenoten. Ik had daar contact met iemand (ze is inmiddels een vriendin geworden) en zij is nu ook zwanger (van een tweeling!!). Zij werd zwanger in de 6e ronde. Maak je dus niet druk, Clomid is echt een heel goed hulpmiddel en mocht dat nou toch niet werken dan hebben ze nog andere mogelijkheden om een eisprong op te wekken.

Succes!!

Groetjes F (septemberforum)

Hoi famke,

Bij mij is afgelopen vrijdag de diagnose PCO gesteld. En mij is ook verteld dat ik wel eitjes aanmaak maar dat deze niet groeien waardoor ik geen eisprong heb.
Ik ben vandaag al terug geweest en nu is er een vervolg uitgestippeld. Ik moet binnen 14 dagen ongi worden. Gebeurd dat spontaan dan wil de gyn. me één maand volgens zonder medicatie om te zien wat er allemaal gebeurd. Word ik niet spontaan ongi dan krijg ik Porvera om de ongi op te wekken en daarna meteen Clomid.

Mijn eerste reactie was: dan hoop ik dat de ongi niet meteen komt want dan kan ik meteen met clomid beginnen. Van de andere kant heb ik zoiets van, een maand meer of minder maakt nu niet uit want ik word tenminste geholpen!! Is een dubbel gevoel, moet ik eerlijk zeggen.

Ik ben trouwens overgestapt naat het "als zwanger worden langer duurt" froum, dus als je wilt kletsen kun je me daar vinden. Dat geldt ook voor Carol!

Tot schrijfs, knuffel van kreeftje

Terug
Bovenaan