Diane pil en zwanger worden

Alicia Bok

New member
Dag dames,

Omdat ik soms van die akelige verhalen hoor over de diane pil (die ik overigens maar een jaar hebt geslikt) en toen weer terug gegaan naar een andere pil.

Zijn hier dames die ook de diane pil hebben geslikt en snel zwanger zijn geworden? Of kloppen de geruchten dat de diane pil toch wat meer tijd nodig heeft om te ontpillen? De huisarts heeft dit verteld tegen een collega van mijn moeder. Dus het maakt mij na 8 maanden erg onzeker..







 
Dag Alicia,
<p style="text-align: left;">Ik weet niet hoe veel je hebt aan mijn verhaal maar ik heb jaren de diane pil geslikt. Heb ook andere pillen geprobeerd maar daar werd ik depri van of kon ik niet meer staan van de krampen.</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Ik ben vorig jaar november gestopt met de pil. En ben sinds juni zwanger. Ik heb er dus ruim 7 maanden over gedaan.  Ik heb zeker de eerste maanden veel last van het ontpillen gehad.</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Wel had mijn man omstandigheden uit zijn jeugd waardoor er verminderde vruchtbaarheid kon zijn. Omdat ik dit aan gegeven heb bij de huisarts hebben ze toen eerder een test bij hem laten doen. (deze was overigens goed, uitslag kwam toen ik er achter kwam dat ik zwanger was :) )</p>
 
Hi Alice,
<p style="text-align: left;">Volgens mij hebben die nare verhalen niets met dit onderwerp te maken. Meer met trombose risico enzo. Zowel mijn zus en ik hebben jaren de Diane geslikt (ik meer dan 10 jaar; mijn zus ongeveer 5 jaar). Wij waren ook beiden binnen 2 maanden zwanger  van onze eerste. Moet wel zeggen, dat ik inmiddels 3 jaar een spiraaltje had en dus 1 maand na verwijderen spiraaltje zwanger was. Mijn zus was 2 maanden na stoppen Diane zwanger. Ook bij de tweede zwangerschap hebben wel allebei geen problemen gehad. Beiden weer binnen 2 maanden zwanger.</p>
<p style="text-align: left;">Ik ken en herken de link tussen de Diane en minder snel zwanger worden niet. Wel duurt het in het algemeen iets langer om te ontpitten dan zwanger worden na bv. een spiraaltje, maar dat is voor elke pil. Niet specifiek de Diane.</p>
<p style="text-align: left;">Anna</p>
 
Hoi Diane,

Heb ook lange tijd de diane pil geslikt. Duurde 3 maanden na stoppen voordat ik weer ongesteld was, maar 2 maanden daarna al zwanger!

 
Terug
Bovenaan