diaree---->ors----> hoe te gebruiken?

hallo!

ik heb 3 dagen ziek gelegen op bed met buikgriep, nu heeft mijn zoontje van 3,5 maand het ook! Ik heb cb gebeld en die adviseren om ors te gaan gebruiken, hoe werkt dat?

groetjes een beetje bezorgde moeder
 
Hoi,
Balen he dat je kleintje nu ook diarree heeft...
Op de verpakking staat precies hoe je het klaar moet maken.
Dan kun je een beetje geven in een flesje.
Het helpt wel goed.
Succes ermee. Groetjes Melanie
 
Hoi, hoi,

De volgende tips heb ik meegekregen na een ziekenhuisopname van mijn zoontje,


Bij diarree, breiig dan na elke voeding. Een kindje van 7 kg krijgt 70 cc, bij 8kg, 80cc enz
Bij diarree, waterdun, na elke natte diarree luier ORS aanbieden. En hopen dat je kindje dat drinkt.

Ons kindje dronk het zo, lukt dat niet dan kregen wij de tips mee om een theelepeltje suiker toe te voegen aan de gemaakte ORS of bij de melk gemaakte ORS toe te voegen.  Het gaat om de vitamines en mineralen die erin zitten.

Maar zoals overal  bij zijn hier de tips  ook verschillend over. Bij ons zoontje heeft het geholpen. Hij heeft de afgelopen maanden het 3x gehad. Een ziekenhuisopname en dan krijgen ze het ORS toegediend via infuus. Dus bij waterdunne diarree zoveel mogelijk aanbieden. Onze zoon dronk flesjes leeg. Vocht is vocht en waarschijnlijk loopt je drinkschema toch anders.

Heelveel sterkte en wanneer je kindje sloom wordt toch even de huisarts bezoeken.  Ik heb geleerd om in zulke situaties naar je gevoel te luisteren..........

Succes, ik hoop dat je wat aan bovenstaande wat hebt.

Celie  
 
Hoi,
Je schrijft dit bericht na 18 uur. De meeste apotheken zijn dicht. Maarrrr: in de meeste steden zijn er apotheken met weekenddienst. Zij zijn dus vaak ook op zondag geopend, of de apotheek in het ziekenhuis/huisartsenpost.
Veel beterschap!!
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan