Diaree na drinken van gewone verse halfvolle melk.

A

Anoniem

Guest
Hey mede mamma's,

Zoals jullie in de titel al kunnen lezen krijgt Efraim iedere keer diaree als hij gewone verse halfvolle melk drinkt.
Na zijn verjaardag zijn we er mee begonnen. Een week leter had hij toen waterdunne luiers.
We twijfelden toen al of het misschien aan de melk zou liggen maar er heerste toen ook buikgriep dus hebben we het daar op gestoken. We zijn toen wel weer overgestapt op opvolgmelk, maar nu is het pak bijna leeg en ben ik sinds drie dagen weer gewone melk gaan geven bij zijn boterham tussen de middag. s'Morgens krijgt hij nu nog wel opvolgmelk, maar zijn luiers beginnen weer dunner te worden.
En ik ben bang dat als ik er mee doorga we weer hetzelfde krijgen als toen.
We hebben toen 2 weken nodig gehad om alles weer een beetje in balans te krijgen.

Herkent iemand van jullie dit?
Moet ik nu echt Nutrilon 3 gaan geven?
Of misschien houdbare melk, maar daar heb ik niet zo'n goed gevoel over.
En zouden jullie het cb inlichten hierover?

Ik zou in ieder geval op het internet gaan proberen uit te pluizen of dit 'normaal' is en als je er niet uitkomt naar de huisarts of CB.
Onze dochter krijgt gewoon Nestle dreumesmelk en wilt ook geen gewone melk. Ik ga dat dus ook niet pushen want het maakt mij niet zoveel uit wat voor melk ze binnenkrijgt als ze maar wat binnnkrijgt!
Het zou kunnen dat zn darmpjes het nog niet aankunnen dus ik zou er voorlopig even mee stoppen...

Liefs L81

Hoi,
Mijn dochter heeft precies het zelfde. Niet alleen met halfvolle melk maar ook met yoghi en dreumesmelk. Gewone opvolg melk geeft geen probleem en ook yoghurt is goed.
Ik moet begin januari naar de kinderarts en ga het daar na vragen.
Als ik wat meer weet laat ik het je wel weten

gr lies

Hoi Issie,

Het klinkt een beetje als lactose intollerantie. Op zich niet erg en waarschijnlijk groeit Efraim er gewoon lekker overheen. Je kan proberen om geitenmelk te geven als je toch verse melk wilt geven (volgens mij gewoon bij de ah in de koeling?), dat schijnt wat beter te zijn. Of anders soyamelk.  
Ik moet zeggen, als het Heather was zou me dit teveel moeite zijn en zou ik gewoon overstappen op fase 3 melk. Je kan altijd proberen over een maand of 2 of het dan lukt!

Groetjes, KT

Er zijn meerdere mensen die deze reactie hebben op gewone melk. Mijn vriend heeft het namelijk ook en ik heb even gedacht dat het bij Chloë ook het geval was, maar dat viel achteraf mee.
Ik zou er verder ook geen probleem van maken en gewoon opvolgmelk geven,of idd iets proberen van geitenmelk of soya.
Succes
Sil

Bedankt voor jullie reacties.
Efraim wordt dus echt gewoon ziek van gewone melk. Hij is sinds gisteren huilerig, hangerig en wil alleen maar op schoot zitten.

We gaan nu toch maar opvolgmelk geven. Ik maak er verder maar geen probleem van.

Terug
Bovenaan