Diaree

Hallo,
Mijn dochtertje van 6 maanden heeft sinds vrijdag last van diaree het is dun gepoept niet echt water alleen,ik moet poep erin(geen smakelijk onderwerp)Ik was vandaag bij de consentatiebureau en daar zei ik dat,daar werdt pas van diaree gesproken als het kind meer dan 5 natte luiers heeft dus 5x gepoept maar dan water.maar dat heeft mijn dochter niet.Wat kan iker tegen gedaan worden dat het weer harder wordt wij eten een banaan maar wat geef je zo,n babytje en is er niet iets via de apotheker.Reageer
 
Je kan haar ORS geven, dat is tegen uitdrogen (kan je kopen bij apotheek) en ja hoor je kan haar gewoon banaan geven. Geef je nog geen fruit en groente? Succes
 
Mijn zoontje van 9 maanden heeft al ruim een week diarree: geen water, maar heel erg dunnen ontlasting dat er bij de luierpijpjes uitloopt. We zijn hem de hele dag aan het verschonen en zijn huid is helemaal rood en schraal.

Gisteren uiteindelijk maar de dokter gebeld, maar die deed er vrij luchtig over: zolang je kind maar goed eet en drinkt en er niet echt ziek van is, kan diarree volgens hem zo 7 tot 10 dagen duren.

Ik vroeg of er natuurlijke "stoppers" zijn, maar hij zei van niet.
Ik ben even op internet gaan zoeken en vond o.a. het advies van rijstwater: 2 eetlepels rijst 20 minuten koken in 1 liter water. Daarna de rijst eruit en het rijstwater aanvullen met gewoon water tot het weer een liter is.
Dit zou je kindje kunnen drinken en je zou het ook kunnen gebruiken bij de bereiding van de flesvoeding.

Heeft iemand ervaring met rijstwater?
Of weet iemand nog andere natuurlijke "stoppers"?
 
Hoi,
Misschien hebben jullie hier nog niet aan gedacht, maar zeer waarschijnlijk komen er tandjes door...
Is ze ook iets druilerig, meer speeksel ed...
Voel met je vinger op het tandvlees, voel je hier een verhoging of iets scherps, dan is dit een tandje. wordt de ontlasting vaak ook iets dunner van.
Succes, gr diana
 
Echt diaree is idd meer dan 5 luiers in een korte tijd. En dan echte waterig luiers.

Je kan het het beste op zijn beloop laten. Zeker als je kindje verder goed eet en drinkt.
Want vooral drinken is belangrijk. Zolang ze niet dreigen uit te drogen kan je beter geen ors geven.

Als ze tanden krijgen dan hebben ze ook vaak dunne broeken misschien dat dat er aan zite te komen?

 
jeetje, wat kinderachtig om iemand aan te spreken op zijn manier van schrijven. je bent zelf echt geen haar beter als je op zulke dingen zo reageert. als je je er aan stoort, lees het dan niet.
 
Terug
Bovenaan