Diarree Baby, help a mommy out

<p>Hoi mede mama’s,</p><p>Mijn kindje is 4 dagen geleden in de avond ziek geworden, toen 1 keer flink mondje terug en 2 spuitluiers (diarree) tot in zijn nekje. Dag 2 had hij in de ochtend nergens last van en opeens einde middag en avond weer 4 van dezelfde luiers tot in zijn nekje. Dag 3 eigenlijk het zelfde verhaal, alleen werd hij toen snachts wakker om vervolgens heel veel te spugen, dit is gelukkig bij een keer gebleven. </p><p>Nu gebruiken we al ORS, huisarts is al langs geweest alleen ben ik benieuwd of dit jullie bekend voorkomt en hoelang het duurde? </p><p>Oja t hele gezin heeft al in de lappenmand gelegen alleen had ik geen diarree en mijn man ook nauwelijks. Zijn oma die opgepast heeft (aangezien paps en mams heel ziek waren) overigens wel.. </p><p>wil gewoon graag jullie ervaringen. </p><p> </p><p>Groetjes</p>

Ik heb ook meerdere keren met mijn kleintje bij de huisarts gezeten i.v.m. diarree en griepverschijnselen. Conclusie is eigenlijk dat ze daar aangeven dat baby's de eerste maanden hier vaak last van hebben (krijgen na 9 maanden in de buik ineens veel stoffen ed binnen) en dat je het moet uitzitten. Mocht hij een te hoge temperatuur krijgen, te weinig plasluiers, niet meer wil drinken of futloos worden, dan moest ik de huisarts meteen bellen, maar bij ons was het inderdaad vaak na een weekje of anderhalf weer over. 
Let wel op dat als het spugen blijft aanhouden, dat je dan uitsluit dat het geen reflux is, want ook dat veroorzaakt spugen. Bij ons helpt johannesbroodpitmeel hier goed tegen. Al veroorzaakte die wel 6 spuitluiers op een dag, dus we zijn overgestapt naar johannesbroodpitmeel van De Tuinen. Dat is biologisch en zorgt niet voor de spuitluiers (scheelt een hoop was en gebroken nachten haha).
Succes! En ga vooral op je gevoel af. Als je het niet vertrouwd gewoon weer naar de huisarts gaan. 

Hier van de week ook gehad en heeft ruim een week geduurd! En steeds toen ik dacht dat het over was had hij ‘s middags weer diarree, maar gelukkig was het na een week eindelijk over ?
Bij mij dronk hij ook zijn flesjes slecht en heb ik hem een aantal dagen om de 2 uur flesjes van 100cc gegeven, na een paar dagen lukte het weer op op te bouwen naar de gebruikelijke 4 flessen van 200cc.
En bij ons was ook iedereen om hem heen ziek geworden, waarschijnlijk een buikgriepje geweest. Bleek bij ons ook op de opvang te heersen.. Succes!

Terug
Bovenaan