Diarree bij dreumes

<p>Goedenavond allemaal, </p><p>Mijn dochter van 16 maanden heeft al een half jaar heel vaak diarree. En met vaak bedoel ik meerdere keren per week. Haar ontlastingpatroon (sorry voor de plastische omschrijving ;)) varieert soms zelfs op een dag van een harde keutel, tot een zachtere keutel, tot een plakkerige brei, tot echt hele natte stinkende brei. Het vreemde is, dat ze soms de hele dag niet poept en dan 's avonds 1 x een vieze dunne brei heeft waardoor alles onder zit, en dat dan dagen achter elkaar (ze poept dan dus maar 1 x per dag maar wel meteen van die vieze smurrie :)) .</p><p>Gelukkig drinkt ze wel goed, dus zorgen over uitdroging maak ik me niet. En ik ben blij dat het eruit komt, liever dat dan verstopping.  Maar, zouden jullie adviseren hiermee naar de dokter te gaan? Herkent iemand dit? Is dit peuterdiarree? </p><p>Ik kan ook niet zo snel een verband met eten of drinken ontdekken; ze eet 's ochtends en tussen de middag brood met boter en beleg (varieert van smeerkaas, tot pasta, tot pindakaas, tot worst, tot honing of jam), tussendoor krijgt ze fruit, soepstengels, rijstwafels of een koekje. 's Avonds wisselt een beetje; ze wil eigenlijk nooit grotere stukken eten, we moeten het eten echt nog flink fijn maken voor haar. Olvarit potje 15 maanden gaat bijv. prima, tenzij de slierten spaghetti te groot zijn. Als toetje krijgt ze altijd yoghurt. Op een dag drinkt ze melk en water, soms krijgt ze optimel en limonade. </p><p>Iemand een idee wat dit te betekenen heeft? </p><p> </p><p>Groetjes! </p>
 
Hoi, me zoon van pas 2 heeft dat ook. Al maanden heeft hij diaree tot harde ontlasting. In de ochtend harde ontlasting bv en opeens diaree in de avond of paar dagen diaree. Ik weet niet of dit normaal is? Ben zelf nooit naar de dokter gewwest om dit. Misschien moeten hun darmen toch wennen aan het voedsel wat Ze eten?
 
Verdiep je eens in probiotica voor kids! Misschien helpt het?
en daarbij tijdje onbewerkt voedsel geven? Zelf koken en stomen bijvoorbeeld. Zoete aardappel broccoli dingen die licht te verteren zijn. Philadelpia op brood. En water thee of beetje roosvicee drinken. gedroogde appeltjes als koekje of maiswafeltje ofzo?
als dat ook geen verschil maakt zou ik langs de dokter gaan. Er zal heus niet direct iets ernstigs aan de hand zijn. Maar vooe je kindje iedere dag diarree ook niet fijn!
 
 
Mijn zoontje van 15 maanden is ook al een half jaar aan diarree. Begin december en eind januari zijn ontlasting laten kweken en blijkt het sapovirus te zijn. Hij komt er maar niet vanaf. Nu doorverwijzing gekregen naar de kinderarts. Kunnen we pas over dikke maand terecht. 


dus ben erg benieuwd naar tips ed
 
Terug
Bovenaan