Diarree: buikgriep / tanden?

<p>Lieve allen,</p><p> </p><p>onze dochter is momenteel 8 maanden oud en heeft nog geen tandjes. Wel heeft ze al tijden op en af rode wangen, zure luiers (wel vaste poep), en kwijlt ze veel. Vorige week zondag had ze opeens 5 diarree luiers tot in haar nek, maar aangezien mijn man zaterdag moest overgeven en diarree had en ik me ook niet lekker voelde, weet ik het aan een buikgriepje. Echter, we zijn een week verder en ze blijft last houden van dunne poep. Sinds zondag heeft ze 1-2 x per dag ontlasting, die dan s ochtends tot in haar nek zit maar s middags vaster is. Hij ruikt erg vies (ene keer heel zuur, andere keer echt naar diarree). Hoewel ze niet goed eet en drinkt, blijft ze vrolijk en heeft ze geen koorts. Ze drinkt overigens wel genoeg hoor. Is dit nu buikgriep of komt dit door tanden? Of iets anders? Ik ben nog niet naar de dokter geweest omdat het beeld niet consistent is. Als ze s ochtendsvroeg alles onder heeft zitten, besluit ik het even aan te kijken maar vervolgens poept ze dan pas s avonds weer of zelfs pas de volgende ochtend terwijl ze dan overdag wel gegeten heeft (niet veel, maar toch). </p><p> </p><p>Liefs!</p>

Ik zou toch even naar de HA gaan met je kindje, aanhoudende diarree bij kinderen en verminderde eetlust is altijd reden voor een bezoekje. Ook kan de HA je waarschijnlijk meer vertellen over de oorzaak. 

Terug
Bovenaan